Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/1.5
ANALIZA POVEZANOSTI DIMENZIJA KVALITETE ZDRAVSTVENIH USLUGA NA TERCIJARNOJ RAZINI ZDRAVSTVENE ZAŠTITE
Aldin Brajić
; Sveučilište u Tuzli, Ekonomski fakultet; CEO Udruženje EconVita Zenica
Samira Dedić
; Sveučilište u Tuzli, Ekonomski fakultet
Saliha Brajić
; Sveučilište u Tuzli, Ekonomski fakultet; JP Elektroprivreda BiH d.d. – Sarajevo
Sažetak
Tercijarna razina zdravstvene zaštite trebala bi pružati visokospecijaliziranu zdravstvenu uslugu koja uključuje najsloženije metode i postupke dijagnostike, liječenja i rehabilitacije. U skladu s time, kvaliteta usluga na ovoj razini zdravstvene zaštite trebala bi biti na najvišoj razini, a menadžeri bi trebali posjedovati i provoditi sustav upravljanja kvalitetom. Cilj rada je ispitati povezanost dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga na tercijarnoj razini zdravstvene zaštite u Bosni i Hercegovini, mjereno iz perspektive korisnika zdravstvene zaštite. Središnja hipoteza glasi: „Postoji statistički značajna povezanost između dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga na tercijarnoj razini zdravstvene zaštite Bosne i Hercegovine.“ Istraživanje je provedeno anketnim putem na stratificiranom uzorku od 1022 korisnika zdravstvenih usluga svih pet tercijarnih kliničkih centara na području BiH. Istraživanjem je utvrđena statistički značajna korelacija između promatranih dimenzija kvalitete zdravstvenih usluga: opipljivosti, pouzdanosti, odaziva, sigurnosti i empatičnosti. Dobivene rezultate klinički menadžment može koristiti za implementaciju sustava upravljanja kvalitetom i poboljšanje kvalitete zdravstvenih usluga.
Ključne riječi
tercijarna razina zdravstvene zaštite; kvaliteta usluga; korisnici zdravstvenih usluga; deskriptivna statistika; korelacijska analiza
Hrčak ID:
278688
URI
Datum izdavanja:
6.6.2022.
Posjeta: 1.418 *