Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/f.34.1.7
JEZIK MANIPULACIJE U MEDIJSKOM DISKURSU U DOBA KORONAKRIZE
Nikolina Miletić
orcid.org/0000-0002-3781-4820
; Sveučilište u Zadru, Odjel za germanistiku
Marija Perić
orcid.org/0000-0002-2316-6797
; Sveučilište u Zadru, Odjel za germanistiku
Sažetak
U ovom je istraživanju naglasak na oblicima manipulacije u doba koronakrize u Hrvatskoj i Njemačkoj. Korpus istraživanja čine novinski članci na
internetskim portalima Večernji list i Der Spiegel iz ožujka i travnja 2020. godine. Članci su odabrani prema ključnim riječima korona, Covid-19, lockdown, cjepivo. U članku se analizira isključivo primjere izravnih navoda epidemiologa, političara i drugih ljudi pogođenih koronavirusom. Riječi epidemiologa i političara nerijetko u sebi sadrže manipulativan leksik kojim se pokušava utjecati na široko čitateljstvo, izazvati u njemu strah i navesti ga na pridržavanje mjera.Manipulaciju se u korpusu istražuje prema strategijama Van Dijka (2006) koji kao polaznu točku razlikuje općenite interakcijske strategije, tj. pozitivan prikaz sebe (mi) i negativan prikaz drugih (oni). Ispituje se način verbaliziranja pozitivnog prikaza sebe i negativnog prikaza drugih u sintaksi, semantici i pragmalingvistici. Interlingvalno se proučava postoje li razlike u korištenju manipulativnih sredstava u njemačkom i hrvatskom korpusu.
Ključne riječi
manipulacija; medijski diskurs; politički diskurs; korona; njemački i hrvatski korpus
Hrčak ID:
280147
URI
Datum izdavanja:
11.7.2022.
Posjeta: 1.252 *