Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31299/log.12.1.2

Usporedba rezultata samoprocjene glasa učitelja i odgojitelja

Marina Mustapić ; Udruga osoba s invaliditetom "Prijatelj", Metković
Zdravko Kolundžić ; Studij Logopedija Sveučilište u Rijeci, R. Matejčić 2 51000 Rijeka
Katarina Pavičić Dokoza ; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, K. Ljudevita Posavskog 10, 10000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 640 Kb

str. 13-19

preuzimanja: 325

citiraj


Sažetak

Vokalni profesionalci su osobe kojima je glas osnovno sredstvo za obavljanje posla, u pravilu, i glavni
izvor prihoda za život. Odgojitelji i učitelji pripadaju skupini vokalnih profesionalaca. Izloženost većim
glasovnim naporima čini ove dvije skupine posebno podložnim glasovnim poremećajima. Cilj rada je
ispitati i usporediti rezultate samoprocjene glasa u skupinama učitelja i odgojitelja Voice Handicap
Indexom (VHI), upitnikom za samoprocjenu glasa. U radu je primijenjena prevedena hrvatska inačica
VHI upitnika. Ljestvica daje konačni nestandardizirani rezultat koji predstavlja stupanj subjektivnog
doživljaja problema, a javljaju se kao posljedica poremećaja glasa. Uzorak čine dvije skupine ispitanika:
učitelji (N=40) i odgojitelji (N=40). Rezultati istraživanja pokazuju da je skupina odgojitelja postigla
statistički značajno više rezultate na svim podljestvicama, kao i na ukupnom rezultatu VHI upitnika.
Rezultati istraživanja upućuju na to da odgojitelji imaju više subjektivnih teškoća, povezanih s mogućim
poremećajima glasa u odnosu na skupinu učitelja.

Ključne riječi

poremećaji glasa, Voice Handicap Index, vokalni profesionalci, učitelji, odgojitelji

Hrčak ID:

283626

URI

https://hrcak.srce.hr/283626

Datum izdavanja:

10.7.2022.

Posjeta: 720 *