Logopedija, Vol. 12 No. 1, 2022.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/log.12.1.2
Usporedba rezultata samoprocjene glasa učitelja i odgojitelja
Marina Mustapić
; Udruga osoba s invaliditetom "Prijatelj", Metković
Zdravko Kolundžić
; Studij Logopedija Sveučilište u Rijeci, R. Matejčić 2 51000 Rijeka
Katarina Pavičić Dokoza
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, K. Ljudevita Posavskog 10, 10000 Zagreb
Sažetak
Vokalni profesionalci su osobe kojima je glas osnovno sredstvo za obavljanje posla, u pravilu, i glavni
izvor prihoda za život. Odgojitelji i učitelji pripadaju skupini vokalnih profesionalaca. Izloženost većim
glasovnim naporima čini ove dvije skupine posebno podložnim glasovnim poremećajima. Cilj rada je
ispitati i usporediti rezultate samoprocjene glasa u skupinama učitelja i odgojitelja Voice Handicap
Indexom (VHI), upitnikom za samoprocjenu glasa. U radu je primijenjena prevedena hrvatska inačica
VHI upitnika. Ljestvica daje konačni nestandardizirani rezultat koji predstavlja stupanj subjektivnog
doživljaja problema, a javljaju se kao posljedica poremećaja glasa. Uzorak čine dvije skupine ispitanika:
učitelji (N=40) i odgojitelji (N=40). Rezultati istraživanja pokazuju da je skupina odgojitelja postigla
statistički značajno više rezultate na svim podljestvicama, kao i na ukupnom rezultatu VHI upitnika.
Rezultati istraživanja upućuju na to da odgojitelji imaju više subjektivnih teškoća, povezanih s mogućim
poremećajima glasa u odnosu na skupinu učitelja.
Ključne riječi
poremećaji glasa, Voice Handicap Index, vokalni profesionalci, učitelji, odgojitelji
Hrčak ID:
283626
URI
Datum izdavanja:
10.7.2022.
Posjeta: 1.318 *