Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46640/imr.11.21.3

Mapiranje izazova novinarske profesije u suvremenom medijskom ekosistemu

Ljiljana Lj. Bulatović orcid id orcid.org/0000-0003-1087-7247 ; Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum, Beograd, Srbija
Goran Bulatović orcid id orcid.org/0000-0003-1087-7247 ; Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum, Beograd, Srbija


Puni tekst: hrvatski pdf 476 Kb

str. 3469-3485

preuzimanja: 251

citiraj


Sažetak

Pod utjecajem suvremenih tehnologija i posebno društvenih mreža, profesionalno novinarstvo našlo se u raskoraku između normi, standarda i izvornih zahtjeva profesije s jedne strane, zahtjeva poslodavaca, vlasnika medijskih kompanija i industrije s druge strane i s treće očekivanja atomiziranih javnosti rukovođenih različitim patikularnim interesima, sklonostima i predrasudama. U radu ukazujemo na izazove profesionalnog novinarstva koji su uticali na gubljenje povjerenja između informativnih medija, novinara i publike, što je utjecalo na promjenu profesionalnog identiteta novinara i umesto nezavisnih, kritičkih i objektivnih istraživača i snabdjevača informacijama odgovornog demokratskog i kritičkog javnog mnjenja, oni su svedeni na „zaposlene u medijskim kompanijama“. Jedna od posljedica novinarskog odustajanja od normi profesionalnog identiteta i fokusiranosti na javni interes je poplava lažnih vesti koje medijski ekosistem čine još kaotičnijim, a površnu i medijski neobrazovanu publiku sklonu jednostavnim rješenjima i predrasudama, lakom za manipulaciju. U tako oblikovnom medijskom ekosistemu, u kojem novinari nemaju obavezu da provjeravaju informacije prije objavljivanja nego se to radije prebacuje na korisnike, manipulacija nema za cilj samo ekonomsku dobit medijskih kompanija nego i ideološku i političku indoktrinaciju, širenje govora mržnje, straha i nepoverenja i konačno stvaranje uvjeta za nedemokratske oblike vladavine. U radu tvrdimo da dokumenti u kojima se utvrđuju mjere za ojačavanje povjerenja između novinara i publike neće imati efekta ukoliko sami novinari ne reafirmiraju svoj profesionalni identitet i ne steknu podršku publike da zaštite svoje profesionalne strandarde od uticaja tržišta i profita.

Ključne riječi

novinari; lažne vijesti; medijski ekosistem; profesionalni standardi

Hrčak ID:

283659

URI

https://hrcak.srce.hr/283659

Datum izdavanja:

11.9.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 937 *