hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU

Dubravko Radošević

Puni tekst: hrvatski, pdf (84 KB) str. 1070-1086 preuzimanja: 2.896* citiraj
APA 6th Edition
Radošević, D. (2002). HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU. Ekonomski pregled, 53 (11-12), 1070-1086. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/28537
MLA 8th Edition
Radošević, Dubravko. "HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU." Ekonomski pregled, vol. 53, br. 11-12, 2002, str. 1070-1086. https://hrcak.srce.hr/28537. Citirano 08.08.2020.
Chicago 17th Edition
Radošević, Dubravko. "HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU." Ekonomski pregled 53, br. 11-12 (2002): 1070-1086. https://hrcak.srce.hr/28537
Harvard
Radošević, D. (2002). 'HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU', Ekonomski pregled, 53(11-12), str. 1070-1086. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/28537 (Datum pristupa: 08.08.2020.)
Vancouver
Radošević D. HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU. Ekonomski pregled [Internet]. 2002 [pristupljeno 08.08.2020.];53(11-12):1070-1086. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/28537
IEEE
D. Radošević, "HRVATSKA GOSPODARSKA DIPLOMACIJA U GLOBALIZIRANOM SVIJETU", Ekonomski pregled, vol.53, br. 11-12, str. 1070-1086, 2002. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/28537. [Citirano: 08.08.2020.]

Sažetak
Klasična diplomacija sve više dobiva značenje u kombinaciji sa gospodarskom diplomacijom. U Hrvatskoj se treba razviti novi koncept “gospodarske diplomacije”. Makroekonomska politika Hrvatske morala bi inkorporirati - u svoje opće makroekonomske ciljeve - i ostvarivanje većeg autonomnog porasta izvoza, i to mjereno, primarno, povećanjem “izvoza percapita”, kao i povećanjem “relativnog udjela domaćeg izvoza u ukupnom svjetskom izvozu”. “Export push” strategija nameće se kao neophodan odabir gospodarske strategije razvoja za “male otvorene ekonomije”, koje su utranziciji. Hrvatska u tome nije nikakav izuzetak. Diplomacija i poduzetnici imaju dva temeljna zadatka u izgradnji međunarodne legitimnosti hrvatske države: diplomacija bi morala osigurati što niže troškove ulaska hrvatskog gospodarstva na nova tržišta i/ili povećavanja relativnih tržišnih udjela napostojećim izvoznim tržištima, uklanjanjem političkih zapreka i nekomercijalnih(političkih) rizika; dok bi hrvatski poduzetnici morali osigurati konkurentsku sposobnost izlaska na međunarodna tržišta roba i usluga. Hrvatska treba formulirati posebnu “strategiju ekonomskih odnosa s inozemstvom”, koja bi sadržavala ciljeve ekonomske diplomacije i načine njihovog ostvarivanja u sklopu provođenja zacrtane vanjske politike. Hrvatska se je opredijelila za dvije osnovne opcije, koje su međusobno komplementarne strategije: “bilateralnu opciju” i “opciju proširene CEFTA-e”.

Hrčak ID: 28537

URI
https://hrcak.srce.hr/28537

[engleski]

Posjeta: 3.764 *