Stručni rad
Jezični krajolik u turističkoj ponudi Grada Šibenika
Sanja Baraka
orcid.org/0000-0001-8390-941X
; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira
Sažetak
Na turističku ponudu nekog grada ili područja utječe niz čimbenika koji se odnose na geografske, destinacijske, financijske, povijesne, kulturološke i mnoge druge razloge. Osim njih, za kvalitetnu turističku ponudu važan je i lingvistički čimbenik, posebice kada se radi o stranim gostima. Jezični krajolik (engl. linguistic landscape) kao koncept lingvistike i sociolingvistike u zadnja dva desetljeća bilježi povećan broj istraživanja i interesa lingvističara. Cilj ovog rada je pružiti pregled jezičnog krajolika na primjeru grada Šibenika, s naglaskom na elemente višejezičnosti koji se tiču turističke ponude. U radu se, osim pregleda stanja, daje i klasifikacija elemenata jezičnog krajolika kao i kvalitativna analiza znakova. Rezultati istraživanja pokazali su znatnu prisutnost višejezičnosti u jezičnom krajoliku Šibenika, u kojima očekivano prevladava engleski jezik. Time možemo tvrditi da je turistička ponuda Šibenika uvelike okrenuta prema stranom tržištu te da je jezični krajolik pod utjecajem znatnog broja turista koji posjećuju ovo područje, ali i statusa koji engleski jezik ima na globalnoj razini.
Ključne riječi
jezični krajolik, turistička ponuda, višejezičnost
Hrčak ID:
286690
URI
Datum izdavanja:
30.6.2022.
Posjeta: 918 *