Nursing journal, Vol. 14 No. 3, 2009.
Stručni rad
Komunikacija s djecom koja mucaju
Višnja Pranjić
Sažetak
Učenje govora je uzbudljivo, omogućuje djeci da komuniciraju s obitelji, prijateljima i svijetom koji ih okružuje. Problemi u govoru mogu biti iznimno traumatični i frustrirajući i za roditelje i za dijete. Prevalencija mucanja je oko 1%, a većina osoba mucanjem je pogođena prije 10. godine. Mucanje je govorni poremećaj karakteriziran učestalim ponavljanjem ili produžavanjem glasova ili slogova. Ostale značajke uključuju nečujne blokade kako bi se izbjegle „teške“ riječi i prekomjerna fizička napetost. Djeca koja mucaju postaju napeta i frustrirana u pokušajima da se izraze i trebaju po- moć. Mucanje pogađa ljude iz svih krajeva svijeta, ali dječaci imaju veću sklonost mucanju. Učitelji često imaju pitanja o tome kako postupati u situaciji kada učenik koji muca govori ili čita naglas, a pritom je izložen zadirkivanju ostalih učenika. Često je neznanje uzrok zadirkivanja djeteta koje je raz- ličito i zato je važno podučavati učenike da se svatko od nas razlikuje što nas čini jedinstvenima. Mucanje može prouzročiti poteškoće komuniciranja što često utječe na kvalitetu života. Utjecaj komunikacije dobro je znan, bilo da se radi o komunikaciji na radnom mjestu, socijalnom okruženju ili kod kuće. Moći komunicirati fluidno i kohezivno od vitalne je važnosti. Medicinska sestra i dijete koje muca u zajedničkom radu planiraju ciljeve zdravstve- ne njege, a to je proces koji se oslanja na uspješnu terapijsku komunikaciju. Kada je komunikacija oštećena, kao u djeteta koje muca, medicinska sestra može primijeniti poseban pristup komunikaciji kako bi se prevladale poteškoće jezične barijere.
Ključne riječi
mucanje u dječjoj dobi; medicinska sestra; učitelji; komunikacija
Hrčak ID:
286731
URI
Datum izdavanja:
13.9.2009.
Posjeta: 830 *