Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31337/oz.78.1.4

Društvene mreže i društvena odgovornost: Prosudba tvrtke Facebook/Meta temeljem Carrollove piramide korporativne društvene odgovornosti

Predrag Haramija orcid id orcid.org/0000-0002-1675-4996 ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska
Mato Njavro ; Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 127 Kb

str. 51-66

preuzimanja: 606

citiraj


Sažetak

Rad u svjetlu Carrollova modela korporativne društvene odgovornosti istražuje poslovanje tvrtke Facebook/Meta. Prema četiri kategorije toga modela (ekonomska, etička, pravna i filantropska odgovornost) analizirane su informacije o poslovanju tvrtke te je utvrđena nedostatnost u trima od njih. Facebook/Meta zadovoljava samo po parametrima ekonomske odgovornosti jer uspješno posluje ostvarujući znatnu dobit. U pravnoj odgovornosti ta tvrtka ne zadovoljava jer izbjegava plaćanje poreza i predmet je brojnih sudskih tužbi. U etičkoj odgovornosti isto tako jer se Facebook ne pridržava ni načela koja deklarira te u javnosti prevladava stajalište da je ta tvrtka beskrupulozna i neodgovorna. U filantropskoj odgovornosti zaostaje za tvrtkama srodnih djelatnosti jer su u odnosu na ukupnu imovinu iznosi koje daje u dobrotvorne svrhe znatno manji od drugih, a i znatan dio darovanoga više se može smatrati investicijom nego donacijom.

Ključne riječi

Facebook; Meta; društvene mreže; društvena odgovornost; etika; korporacije

Hrčak ID:

290438

URI

https://hrcak.srce.hr/290438

Datum izdavanja:

9.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.456 *