Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31337/oz.78.1.8

Pretilost djece kao refleksija manipulativne moći medija

Mirko Lukaš orcid id orcid.org/0000-0003-2725-3035 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Zlatko Miliša orcid id orcid.org/0000-0001-9058-5345 ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Mihael Puljić ; Filozofski fakultet, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 224 Kb

str. 105-117

preuzimanja: 491

citiraj


Sažetak

Pretilost djece velik je javnozdravstveni i odgojno–obrazovni problem uvjetovan smanjenim brojem tjelesnih aktivnosti djece i njihovoj izloženosti medijskim i reklamnim porukama. Analiza dostupne literature ukazuje na lošu strukturu dječjih obroka, loše prehrambene navike i uporabu namirnica koje biraju pod utjecajima medijskih reklamnih poruka i njihovih oglasa. Djeca su veliki “potrošači” i stoga su nezaobilazni adresati marketinških aktivnosti, pa postaju sve dominantnija medijska ciljna skupina. Izborom određenih prehrambenih namirnica koji su svakodnevno preporučani na medijskim portalima i stranicama djeca su prepoznata kao populacija podložna njihovim manipulativnim moćima. Analizirana literatura ukazuje na medijske alate koji koriste etički i estetski vrlo upitne oblike plasiranja oglasa, posebice kada su u pitanju preporuke prehrambenih namirnica namijenjene mlađoj populaciji. Izraz “zdrava prehrana” ponekad ima i manipulativnu moć kojom su gledateljima promovirani proizvodi upitne kvalitete skrivenim porukama o zdravlju i sreći.

Ključne riječi

etička upitnost; kvaliteta; manipulacije; marketing; mediji; oglašavanje; pretilost

Hrčak ID:

290456

URI

https://hrcak.srce.hr/290456

Datum izdavanja:

9.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.350 *