Magistra Iadertina, Vol. 17 No. 2, 2022.
Izvorni znanstveni članak
ZAGONETKE U UDŽBENICIMA I NASTAVI
Vesna Grahovac Pražić
; Sveučilište u Zadru
Sažetak
U radu se govori o književnom obliku zagonetki kao obaveznom programskom i nastavnom sadržaju prema kurikulu iz 2019. godine. Polazi se od književno-teorijskog određenja zagonetke. Napravljena je analiza udžbenika za nastavu književnosti u prva četiri razreda osnovne škole s obzirom na zastupljenost zagonetke i analiza metodičkog instrumentarija. Također je uspostavljen vremenski kontinuitet s obzirom na prisutnost zagonetke u nastavi kao i u metodičkom pristupu zagonetkama. Analiza je pokazala opravdanost zagonetke u udžbenicima, ali i skromnost metodičkog instrumentarija uz nju. Metodički pristup kao krajnji ishod bilježi stvaranje zagonetke što je provjereno pilot-istraživanjem koje je predstavljeno u radu te je pokazana spremnost učenika za stvaranje zagonetke.
Ključne riječi
zagonetka; udžbenik; hrvatski jezik; nastava; učenik
Hrčak ID:
292497
URI
Datum izdavanja:
24.12.2022.
Posjeta: 1.565 *