Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ZAGONETKE U UDŽBENICIMA I NASTAVI

Vesna Grahovac Pražić ; Sveučilište u Zadru


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 9-24

preuzimanja: 1.111

citiraj


Sažetak

U radu se govori o književnom obliku zagonetki kao obaveznom programskom i nastavnom sadržaju prema kurikulu iz 2019. godine. Polazi se od književno-teorijskog određenja zagonetke. Napravljena je analiza udžbenika za nastavu književnosti u prva četiri razreda osnovne škole s obzirom na zastupljenost zagonetke i analiza metodičkog instrumentarija. Također je uspostavljen vremenski kontinuitet s obzirom na prisutnost zagonetke u nastavi kao i u metodičkom pristupu zagonetkama. Analiza je pokazala opravdanost zagonetke u udžbenicima, ali i skromnost metodičkog instrumentarija uz nju. Metodički pristup kao krajnji ishod bilježi stvaranje zagonetke što je provjereno pilot-istraživanjem koje je predstavljeno u radu te je pokazana spremnost učenika za stvaranje zagonetke.

Ključne riječi

zagonetka; udžbenik; hrvatski jezik; nastava; učenik

Hrčak ID:

292497

URI

https://hrcak.srce.hr/292497

Datum izdavanja:

24.12.2022.

Posjeta: 1.565 *