Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2022-10-4-08

ANALIZA POSLOVNOG REZULTATA PLATFORME LYFT

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Katerina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever, Koprivnica, Hrvatska
Maja Pauković orcid id orcid.org/0000-0002-8972-4464 ; Tehničko veleučilište u Zagrebu, Vrbik 8, 10000 Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 683 Kb

str. 284-291

preuzimanja: 256

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog rada analizirati poslovne rezultate platforme Lyft. Platforma Lyft započela je s radom 2012. godine, a temeljena ideja osnivača bila je usmjerena ka organizaciji prijevoza putnika automobilom na veće udaljenosti. Ideja je izvorno nastala od organizacije prijevoza putnika u Zimbabveu, ali se vrlo brzo prihvatila među korisnicima u SAD-a. Platforma Lyft je osnovana tri godine nakon platforme Uber, ali je odmah nakon lansiranja postala najveća platforma za organizaciju prijevoza automobilom na veće udaljenosti. Najveći konkurent Uber, širio se puno brže od Lyft-a te se vrlo brzo proširio i izvan granica Sjeverne Amerike, što Lyft nikada nije uspio. Rezultati analize pokazali su kontinuirani rast prihoda platforme, ali i negativan ukupan rezultat poslovanja. Broj korisnika bio je u stalnom porastu do pojave globalne pandemije Covid 19, nakon čega je naglo opao. Smirivanjem globalne pandemije prihodi i broj korisnika postepeno se oporavlja, ali je ukupan financijski rezultat poslovanja i dalje negativan.

Ključne riječi

disrupcija; ekonomija platformi; Lyft; prijevoz automobilom

Hrčak ID:

294331

URI

https://hrcak.srce.hr/294331

Datum izdavanja:

16.1.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 803 *