Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Izvorni znanstveni članak
RAZUMIJEVANJE I PRIMJENA SADRŽAJA CJELOŽIVOTNOG UČENJA ZA ODRŽIVI RAZVOJ
Edita Borić
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Ranka Jindra
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Osijeku
Alma Škugor
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku
Sažetak
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj jedan je od prioriteta u
društva znanja. Kako bismo dobili što bolju sliku cjeloživotnog učenja za održivi razvoj u našem obrazovnom sustavu i vertikali obrazovanja, istraživanjem smo obuhvatili ispitanike koji su u odgoj i obrazovanje uključeni s različitih aspekata – sveučilišne profesore, učitelje razredne nastave, odgojitelje, studente učiteljskog i predškolskog studija. Osnovni je cilj ovoga rada bio utvrditi u
kojoj mjeri ispitanici razumiju i primjenjuju sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj. Većina ispitanika svih skupina smatra da održivi razvoj podiže kvalitetu života sadašnje i budućih generacija. Rezultatima istraživanja utvrđeno je da različite skupine ispitanika različito primjenjuju sadržaje održivog razvoja u svom odgojnom i obrazovnom radu. Odgojitelji su najupućeniji u sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj te imaju najviše iskustva u njihovu provođenju. Većini je učitelja i odgojitelja u potpunosti jasno što se od njih očekuje u području održivog razvoja, dok to tvrdi samo trećina sveučilišnih profesora. Preporuka je kako promjene trebaju krenuti upravo od obrazovnog sustava visokog školstva jer svi izlazi iz tog sustava posredno utječu na ulaze u ostale dijelove obrazovnog sustava.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; odgojitelji; održivi razvoj; studenti učiteljskog i predškolskog studiji; sveučilišni profesori; učitelji
Hrčak ID:
29572
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 8.272 *