Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

STAVOVI UČITELJA I RODITELJA O RAZVOJU PRIVATNOG I ALTERNATIVNOG OSNOVNOG ŠKOLSTVA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Višnja Rajić orcid id orcid.org/0000-0002-5331-835X ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 134 Kb

str. 329-347

preuzimanja: 2.848

citiraj


Sažetak

Privatne i alternativne škole prethodile su državnim školama
u većini zemalja. Takav se oblik obrazovanja neometano razvijao u većini zapadnoeuropskih zemalja, dok je u Hrvatskoj bio u potpunosti prekinut u drugoj polovini 20. stoljeća. Početkom demokratizacije i promjenama u hrvatskom društvu započeo je ponovni razvoj privatnog i alternativnog školstva. Cilj istraživanja bio je utvrditi stavove učitelja primarnog obrazovanja, učitelja
predmetne nastave i roditelja čija djeca pohađaju osnovnu školu u privatnim i alternativnim osnovnim školama. Učitelji primarnog obrazovanja, predmetne nastave i roditelji sami procijenili su stupanj poznavanja alternativnih pedagoških koncepcija, te pokazali svoju informiranost o privatnim i alternativnim školama nakon 15-ak godina njihova postojanja u Republici Hrvatskoj. Provjereno je i mišljenje učitelja primarnog obrazovanja, predmetne nastave i
roditelja u vezi s pretpostavkama za razvoj privatnih i alternativnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji primarnog obrazovanja, učitelji predmetne nastave i roditelji slabo poznaju alternativne pedagoške koncepcije i da su slabo upoznati s alternativnim i privatnim školama. Svi ispitanici smatraju da postoje male šanse za razvoj i povećanje broja privatnih i alternativnih škola u idućih deset godina.

Ključne riječi

privatne škole; alternativne škole; učitelji primarnog obrazovanja; učitelji predmetne nastave; roditelji; informiranost

Hrčak ID:

29573

URI

https://hrcak.srce.hr/29573

Datum izdavanja:

28.11.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.337 *