Odgojne znanosti, Vol. 10 No. 2 (16), 2008.
Izvorni znanstveni članak
STAVOVI UČITELJA I RODITELJA O RAZVOJU PRIVATNOG I ALTERNATIVNOG OSNOVNOG ŠKOLSTVA U REPUBLICI HRVATSKOJ
Višnja Rajić
orcid.org/0000-0002-5331-835X
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Privatne i alternativne škole prethodile su državnim školama
u većini zemalja. Takav se oblik obrazovanja neometano razvijao u većini zapadnoeuropskih zemalja, dok je u Hrvatskoj bio u potpunosti prekinut u drugoj polovini 20. stoljeća. Početkom demokratizacije i promjenama u hrvatskom društvu započeo je ponovni razvoj privatnog i alternativnog školstva. Cilj istraživanja bio je utvrditi stavove učitelja primarnog obrazovanja, učitelja
predmetne nastave i roditelja čija djeca pohađaju osnovnu školu u privatnim i alternativnim osnovnim školama. Učitelji primarnog obrazovanja, predmetne nastave i roditelji sami procijenili su stupanj poznavanja alternativnih pedagoških koncepcija, te pokazali svoju informiranost o privatnim i alternativnim školama nakon 15-ak godina njihova postojanja u Republici Hrvatskoj. Provjereno je i mišljenje učitelja primarnog obrazovanja, predmetne nastave i
roditelja u vezi s pretpostavkama za razvoj privatnih i alternativnih škola. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji primarnog obrazovanja, učitelji predmetne nastave i roditelji slabo poznaju alternativne pedagoške koncepcije i da su slabo upoznati s alternativnim i privatnim školama. Svi ispitanici smatraju da postoje male šanse za razvoj i povećanje broja privatnih i alternativnih škola u idućih deset godina.
Ključne riječi
privatne škole; alternativne škole; učitelji primarnog obrazovanja; učitelji predmetne nastave; roditelji; informiranost
Hrčak ID:
29573
URI
Datum izdavanja:
28.11.2008.
Posjeta: 6.337 *