Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UTJECAJ DRUŠTVENIH MEDIJA NA POTROŠAČE KROZ NOVI TREND VIRTUALNE STVARNOSTI

Ante Rončević orcid id orcid.org/0000-0003-2527-9506 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Ulica 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Hrvatska
Petra Furdi Šafarić orcid id orcid.org/0009-0001-8747-1918 ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Ulica 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Hrvatska
Darijo Čerepinko ; Sveučilišni centar Varaždin, Sveučilište Sjever, Ulica 104. brigade 3, 42000 Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 658 Kb

str. 15-32

preuzimanja: 481

citiraj


Sažetak

Informacijsko komunikacijske tehnologije dovele su do jednostavnijeg povezivanja potrošača i brendova. Danas su to sofisticirani društveni kanali kojima se poduzeća moraju prilagoditi žele li zadržati svoje korisnike. Upravo su društveni mediji ti koji dobrim dijelom utječu na potrošače i njihovo ponašanje. Može se reći da ljudi u zadnje vrijeme žive u paralelnim svjetovima, u onom realnom i virtualnom, stoga nove tehnologije poput virtualne stvarnosti otvaraju vrata revolucionarnim kanalima marketinga i prodaje. Potrošači sve više provode vrijeme online i samim time je to idealno vrijeme za testiranje novih mogućnosti interneta poput Metaverse-a, virtualnih svjetova koji još uvijek nisu dosegli svoj maksimum, a opisuju se kao vrhunac interneta, zabave, obrazovanja i e-trgovine. Prema tome Metaverse je područje trgovine koja će u budućnosti najviše rasti, posebice privlačeći pozornost velikih brendova koji žele veću digitalnu prisutnost na tržištu. Cilj rada je utvrditi kakav utjecaj imaju društveni mediji na ponašanje potrošača, na koji način se već sada potrošači koriste virtualnom stvarnošću te koliko su potrošači spremni prihvatiti nove oblike trgovine u Metaverse virtualnom svijetu. Rad je podijeljen u dvije cjeline. U teorijskom okviru objašnjeni su pojmovi društvenih medija, virtualne stvarnosti i njihovi utjecaji na potrošače, dok su u drugom dijelu prikazani rezultati provedenog kvantitativnog istraživanja u okviru anketnog upitnika kako bi se utvrdilo koliki je taj utjecaj na potrošače na hrvatskom tržištu.

Ključne riječi

društveni mediji; potrošači; virtualna stvarnost; Metaverse

Hrčak ID:

295873

URI

https://hrcak.srce.hr/295873

Datum izdavanja:

17.3.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 961 *