Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.29.2.3
Stripozofija za djecu: Istraženi život u učionici
Haris Cerić
orcid.org/0000-0002-7000-2891
; Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Sarajevu, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Elmana Cerić
orcid.org/0000-0002-5485-5990
; Druga gimnazija, Sarajevo, Bosna i Hercegovina
Sažetak
Cilj ovoga rada je predočiti kako se jednim inovativnim pristupom nastavi filozofije može učinkovito odgovoriti zahtjevima propisanog kurikuluma, odnosno doprinijeti ostvarivanju očekivanih ishoda poučavanja, međupredmetne povezanosti, formativnom praćenju i vrednovanju učeničkih postignuća, kako bi se dosegnuli odgojno-obrazovni ciljevi predmeta. U ovome radu autori, razmatrajući strip kao svojevrstan nastavni medij, odnosno primjenu stripovne metode u nastavi, na primjeru jednog razrađenog scenarija za nastavni sat filozofije u gimnaziji pokazuju kako je moguće kombinirati stripozofski pristup nastavi filozofije s pristupom filozofije za djecu, koji imenuju »stripozofijom za djecu«. Filozofija za djecu kao i stripozofski pristup nastavi filozofije izrazito su komplementarni (imaju skandalonski i dijaloški karakter, potiču intelektualnu znatiželju učenika, razvijaju kritičko i kreativno mišljenje, stvaraju pozitivno i poticajno okružje za učenje), što omogućuje njihovo učinkovito kombiniranje.
Ključne riječi
filozofija za djecu; zajednica filozofskih istraživača; stripovna metoda u nastavi; stripozofija za djecu; kritičko mišljenje; kreativno mišljenje
Hrčak ID:
296363
URI
Datum izdavanja:
28.2.2023.
Posjeta: 1.237 *