Stručni rad
PREDNOST RANOGA UČENJA STRANOG JEZIKA U PREDŠKOLSKIM USTANOVAMA
Magdalena Koporčić
orcid.org/0009-0003-4588-5527
Zrinka Fišer
orcid.org/0000-0001-5425-6659
; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Slavonski Brod, Hrvatska
Tihomir Živić
orcid.org/0000-0002-6688-6882
; Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek, Hrvatska
Sažetak
Učenje stranoga jezika potiče razvoj komunikacijskih kompetencija i doprinosi cjelovitom razvoju
djeteta. Komunikacija na stranom jeziku podrazumijeva sposobnost razumijevanja, tumačenja informacija,
izražavanja ideja, osjećaja i misli u različitim situacijama te tako djeci pruža mogućnost
interakcije s ljudima koji ne govore njihov materinski jezik. Većina djece dolazi na svijet s urođenim
sposobnostima za usvajanje i uporabu jezika. Od prvog susreta djeteta i majke uspostavlja se neraskidiva
veza koja će biti osnova za komunikaciju na materinskom jeziku. Dijete urednog razvoja i
odgoja će nakon određenog vremena steći sposobnost za spretno ovladavanje glasovima i gramatikom
materinskog jezika, počet će razumijevati svijet u kojem živi i izgovarati svoje želje i potrebe.
Razlikujemo usvajanje drugog jezika čiji su procesi gotovo istovjetni usvajanju materinskoga te
učenje stranoga jezika koje se odvija u formalnom okruženju. Povoljno razdoblje za učenje stranoga
jezika je predškolska dob kada dijete jezik uči kroz igru i aktivnosti koje mu pružaju ugodu i potiču
njegov spoznajni razvoj.
Ključne riječi
strani jezik; materinski jezik; sposobnosti; dijete; predškolska dob
Hrčak ID:
301441
URI
Datum izdavanja:
8.5.2023.
Posjeta: 780 *