Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46640/imr.12.22.9

Brisanje kao jezik uspostave post-humane kulture (Izbrisano u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb 2022.)

Leo Katunarić orcid id orcid.org/0000-0002-1913-2113


Puni tekst: hrvatski pdf 393 Kb

str. 3735-3751

preuzimanja: 199

citiraj


Sažetak

Naše doba digitalne kulture eksplozija je jezika izvedbe i spektakla, te cirkulacija samo-regulirajućih značenja u svim komunikacijskim društvenim kanalima. Tvrdnja da je identitet izvođenje odavno je zastarjela. Sada smo izvedbu identiteta pretvorili u objekt za manipuliranje. Umjetnici su stoljećima koristili jezik teatralizacije, dopunjujućeg viška, višeslojnosti značenja a subverziju smatrali preduvjetom svoje izvedbe. Takav registar danas je svakodnevan. Može li zato jezični registar znanstvenog istraživanja, diskurs hladne laboratorijske analitike postati umjetničkim jezikom izvedbe novoga doba. Da li se naša današnja subverzija halucinatornog sustava ekspanzije podataka izvodi jezikom znanstvenog istraživanja? Divlji ples šamana preveden je u jezik programiranja i analize. Takvu novu moguću realnost umjetničkog identiteta započeo sam kao znanstveno istraživanje, a završio kao umjetnički projekt polifone forme izveden u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Projekt je razvijen jezičnim kodovima znanstvenog laboratorija kojim ljudski izvođač pregovara sa strojnim bogovima oko izvođenja zajedničkog identiteta.

Ključne riječi

brisanje; jezik uspostave; post-humana kultura; digitalna kultura; umjetnički jezik; umjetnički identitet; umjetnički projekt; polifona forma; zajednički identitet

Hrčak ID:

302923

URI

https://hrcak.srce.hr/302923

Datum izdavanja:

21.5.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 635 *