Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Terenska nastava učenika osmih razreda u Spomen-područje Jasenovac

Manuela Kujundžić ; Osnovna škola Popovača


Puni tekst: hrvatski pdf 634 Kb

str. 117-121

preuzimanja: 233

citiraj


Sažetak

Nastava je djelotvornija kad su učenici aktivniji i zainteresiraniji. U aktivnim metodama učenja i poučavanja svoje mjesto ima i izvanučionička/terenska nastava, ali je unatoč tome relativno slabo zastupljena. Terenska nastava omogućuje učeniku lakše razumijevanje povijesnih zbivanja, osobito ako se radi o poučavanju osjetljivih tema nacionalne povijesti oko kojih se i dalje u javnosti pojavljuju različite teze. Upravo je terenska nastava na takva mjesta odlična kako bi učenici različitim pristupima i metodama razvijali kritičko mišljenje. Sadašnji stalni muzejski postav Memorijalnog muzeja Javne ustanove Spomen-područja Jasenovac grupe osnovnoškolaca i srednjoškolaca mogu besplatno razgledati uz stručno vodstvo. Mjesto je to aktivnog i angažiranog učenja o povijesnim zbivanjima, ali i zauzimanja stavova o ratu, nasilju i ljudskim pravima. Terenska nastava za mnoge je učenike manjih gradova i mjesta jedna od rijetkih prilika za posjet muzeju ili nekom odredištu koje ima važno mjesto na popisu kulturno-povijesne baštine.

Ključne riječi

Jasenovac; Holokaust; terenska nastava; kritičko mišljenje; muzej

Hrčak ID:

303430

URI

https://hrcak.srce.hr/303430

Datum izdavanja:

1.6.2023.

Posjeta: 521 *