Poučavanje povijesti, Vol. 2 No. 1, 2023.
Stručni rad
Terenska nastava učenika osmih razreda u Spomen-područje Jasenovac
Manuela Kujundžić
; Osnovna škola Popovača
Sažetak
Nastava je djelotvornija kad su učenici aktivniji i zainteresiraniji. U aktivnim metodama učenja i poučavanja svoje mjesto ima i izvanučionička/terenska nastava, ali je unatoč tome relativno slabo zastupljena. Terenska nastava omogućuje učeniku lakše razumijevanje povijesnih zbivanja, osobito ako se radi o poučavanju osjetljivih tema nacionalne povijesti oko kojih se i dalje u javnosti pojavljuju različite teze. Upravo je terenska nastava na takva mjesta odlična kako bi učenici različitim pristupima i metodama razvijali kritičko mišljenje. Sadašnji stalni muzejski postav Memorijalnog muzeja Javne ustanove Spomen-područja Jasenovac grupe osnovnoškolaca i srednjoškolaca mogu besplatno razgledati uz stručno vodstvo. Mjesto je to aktivnog i angažiranog učenja o povijesnim zbivanjima, ali i zauzimanja stavova o ratu, nasilju i ljudskim pravima. Terenska nastava za mnoge je učenike manjih gradova i mjesta jedna od rijetkih prilika za posjet muzeju ili nekom odredištu koje ima važno mjesto na popisu kulturno-povijesne baštine.
Ključne riječi
Jasenovac; Holokaust; terenska nastava; kritičko mišljenje; muzej
Hrčak ID:
303430
URI
Datum izdavanja:
1.6.2023.
Posjeta: 521 *