hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru

Teodora Vigato ; Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (5 MB) str. 373-394 preuzimanja: 1.309* citiraj
APA 6th Edition
Vigato, T. (2008). Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru. Časopis za suvremenu povijest, 40 (2), 373-394. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/30594
MLA 8th Edition
Vigato, Teodora. "Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru." Časopis za suvremenu povijest, vol. 40, br. 2, 2008, str. 373-394. https://hrcak.srce.hr/30594. Citirano 03.06.2020.
Chicago 17th Edition
Vigato, Teodora. "Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru." Časopis za suvremenu povijest 40, br. 2 (2008): 373-394. https://hrcak.srce.hr/30594
Harvard
Vigato, T. (2008). 'Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru', Časopis za suvremenu povijest, 40(2), str. 373-394. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/30594 (Datum pristupa: 03.06.2020.)
Vancouver
Vigato T. Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru. Časopis za suvremenu povijest [Internet]. 2008 [pristupljeno 03.06.2020.];40(2):373-394. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30594
IEEE
T. Vigato, "Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru", Časopis za suvremenu povijest, vol.40, br. 2, str. 373-394, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/30594. [Citirano: 03.06.2020.]

Sažetak
U ovom radu autorica analizira sadržaj izvannastavnih aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru od osnutka Muške preparandije u Arbanasima od 1866. do 1965. kada je Učiteljska škola počela djelovati kao Gimnazija pedagoškog smjera. U XIX. stoljeću pa sve do kraja Prvoga svjetskog rata slobodno vrijeme budući seoski učitelji su provodili u školskim vrtovima gdje su stjecali praktično znanje iz poljodjelstva. U doba kada su svojim programima, uglavnom pjevanjem, počeli sudjelovati u kulturnim događajima grada, rad u školi je bio nasilno prekinut zbog učestalih napada na zgradu i učenike. Nakon Drugoga svjetskog rata u obnovljenoj Učiteljskoj školi sadržaj izvannastavne aktivnosti se mijenja. Budući seoski učitelji trebaju organizirati kulturni život u selu
pa postaju članovi dramskih, folklornih, pjevačkih i tamburaških sekcija. Sedamdesetih godina XX. stoljeća, kada Gimnazija pedagoškog smjera priprema buduće studente za nastavnička zvanja, izvannastavne aktivnosti nisu više masovne i zabilježene su kao individualni rad učenika i profesora. Autorica zaključuje kako se sadržaj i način izvođenja izvannastavnih aktivnosti tijekom povijest mijenjao, više nego sadržaji obveznih programa, jer je izravno ovisio o društvenim okolnostima u kojima škola djeluje.

Ključne riječi
Zadar; obrazovanje učitelja; izvannastavne aktivnosti; školski vrtovi; kulturno umjetnička društva; dramska sekcija

Hrčak ID: 30594

URI
https://hrcak.srce.hr/30594

[engleski]

Posjeta: 1.866 *