Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Izvannastavne aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru

Teodora Vigato ; Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 5.299 Kb

str. 373-394

preuzimanja: 1.498

citiraj


Sažetak

U ovom radu autorica analizira sadržaj izvannastavnih aktivnosti u obrazovanju narodnih učitelja u Zadru od osnutka Muške preparandije u Arbanasima od 1866. do 1965. kada je Učiteljska škola počela djelovati kao Gimnazija pedagoškog smjera. U XIX. stoljeću pa sve do kraja Prvoga svjetskog rata slobodno vrijeme budući seoski učitelji su provodili u školskim vrtovima gdje su stjecali praktično znanje iz poljodjelstva. U doba kada su svojim programima, uglavnom pjevanjem, počeli sudjelovati u kulturnim događajima grada, rad u školi je bio nasilno prekinut zbog učestalih napada na zgradu i učenike. Nakon Drugoga svjetskog rata u obnovljenoj Učiteljskoj školi sadržaj izvannastavne aktivnosti se mijenja. Budući seoski učitelji trebaju organizirati kulturni život u selu
pa postaju članovi dramskih, folklornih, pjevačkih i tamburaških sekcija. Sedamdesetih godina XX. stoljeća, kada Gimnazija pedagoškog smjera priprema buduće studente za nastavnička zvanja, izvannastavne aktivnosti nisu više masovne i zabilježene su kao individualni rad učenika i profesora. Autorica zaključuje kako se sadržaj i način izvođenja izvannastavnih aktivnosti tijekom povijest mijenjao, više nego sadržaji obveznih programa, jer je izravno ovisio o društvenim okolnostima u kojima škola djeluje.

Ključne riječi

Zadar, obrazovanje učitelja, izvannastavne aktivnosti, školski vrtovi, kulturno umjetnička društva, dramska sekcija

Hrčak ID:

30594

URI

https://hrcak.srce.hr/30594

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.170 *