Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.47960/2831-0322.2023.1.27.73
VAŽNOST DRUŠTVENIH MEDIJA KAO KOMUNIKACIJSKOGA KANALA HRVATSKIH POSLOVNIH ORGANIZACIJA U KRIZNIM SITUACIJAMA
Sažetak
Obradbom najrelevantnije domaće i strane literature te longitudinalnim istraživanjem provedenim 2015. i 2021. godine ovaj članak istražuje koliko su društveni mediji važan komunikacijski kanal hrvatskim poslovnim organizacijama u kriznim situacijama i koji su njihovi najčešći razlozi za objave na društvenim medijima. Rezultati proučavanja literature pokazuju kako, uz već postojeće komunikacijske kanale, društveni mediji mogu poslovnim organizacijama biti korisni za snimanje okružja, brzu i izravnu komunikaciju s dionicima tijekom kriznoga događaja i obnovu ugleda nakon završetka krize. No, oni su tek dio postojećih kapaciteta koji se mogu uporabiti u poslovanju i svakako ih se ne smije izostaviti. Rezultati provedena anketnoga upitnika ukazuju na tri zaključka. Prvi je kako su sve veće hrvatske poslovne organizacije prihvatile društvene medije za korporativnu komunikaciju jer sve imaju službene stranice na barem jednoj društvenoj mreži. Drugi je zaključak kako hrvatske poslovne organizacije društvene medije najviše rabe za promidžbu tvrtke, proizvoda i usluga i dvosmjernu komunikaciju, a gotovo 65 % njih ima društveno-medijske programe. Treći je zaključak kako tijekom kriznih komunikacija samo 26,47 % njih rabi društvene mreže vlastite organizacije za komunikaciju tijekom krize, pa se može zaključiti da su društvene mreže integrirane u korporativne komunikacijske planove, ali više radi promidžbe tvrtke i njezinih vrijednosti i kao komunikacijski
kanal za odjel ljudskih potencijala, a manje u njihove krizne komunikacijske planove.
Ključne riječi
društveni mediji; kriza; društveno-mrežni program; poslovne organizacije; odnosi s javnošću
Hrčak ID:
306287
URI
Datum izdavanja:
13.7.2023.
Posjeta: 1.055 *