Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.14.27.8

Pripremljenost za krizno komuniciranje velikih poduzeća u Hrvatskoj

Davor Trbušić orcid id orcid.org/0000-0001-9896-8412 ; Fakultet hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Hrvoje Jakopović orcid id orcid.org/0000-0002-9846-9952 ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 620 Kb

str. 146-165

preuzimanja: 1.094

citiraj


Sažetak

Rad proučava važnost i mogućnosti pripreme za krizno komuniciranje u kontekstu hrvatskih ‎velikih poduzeća kao najkompleksnijih organizacijskih sustava. Autori su uz pomoć polustrukturiranih ‎intervjua ispitali kakva je njihova razina pripremljenosti za krizno komuniciranje i kojim se metodama, ‎tehnikama i alatima služe komunikacijski stručnjaci na upravljačkim pozicijama i njihovi timovi kako bi‎ umanjili negativne posljedice kriznih situacija. Rezultati istraživanja provedenog na uzorku od deset ispitanika,‎ koji predstavljaju organizacije iz različitih područja (turizam, prijevoz, telekomunikacije, proizvodnja‎ hrane i pića, poštanski sektor), pokazuju kako su velika poduzeća u Hrvatskoj dobro pripremljena za‎ krizno komuniciranje. To je potvrđeno kroz postojanje kriznih komunikacijskih planova, standardiziranih‎ protokola za krizne situacije, priručnika, formiranih kriznih timova te redovitih simuliranja kriznih situacija‎ u velikim poduzećima koja su zastupljena u istraživanju. Rezultati pokazuju kako samo jedno poduzeće‎ primjenjuje model integriranog upravljanja rizicima (Enterprise Risk Management, ERM). Kada je u pitanju ‎krizno komuniciranje i odnosi s medijima, ispitanici navode standardne tehnike odnosa s javnošću,‎ poput priopćenja za medije, izjava za medije, konferencija za novinare, brifinga za novinare, intervjua i‎ gostovanja u medijima. Rezultati istraživanja također upućuju na posebnu važnost glasnogovornika u ‎krizi, što pokazuje koliko je bitan odabir prave osobe za tu istaknutu poziciju u kriznom komuniciranju.‎

Ključne riječi

krizno komuniciranje; pretkrizno razdoblje; velika poduzeća; pripremljenost; komunikacijski plan

Hrčak ID:

306319

URI

https://hrcak.srce.hr/306319

Datum izdavanja:

20.7.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.896 *