Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15291/ai.4212

Poticanje kreativnosti u nastavi: trijarhično poučavanje s primjerom dobre prakse

Rosanda PAHLJINA-REINIĆ orcid id orcid.org/0000-0001-8699-7638 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Barbara RONČEVIĆ ZUBKOVIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Iva MOČIBOB ; Elementary School “Trsat”, Rijeka


Full text: croatian pdf 422 Kb

page 75-99

downloads: 308

cite


Abstract

Rad se bavi načinima osmišljavanja razrednog okružja u funkciji razvoja
kreativnih sposobnosti učenika u kontekstu poučavanja za kreativnost.
Preduvjeti su razvoja kreativnosti učenika modeliranje kreativnosti
nastavnika i poticanje uvjerenja o samodjelotvornosti. Neke
od temeljnih tehnika poticanja kreativnosti učenika jesu preispitivanje
postojećih pretpostavki, definiranje i redefiniranje problema, poticanje
generiranja ideja i poticanje interdisciplinarnog pristupa idejama. Kako
bi se izbjegle prepreke kreativnosti, važno je poticati preuzimanje razumnog
rizika, omogućavati toleranciju dvosmislenosti/neizvjesnosti i dopuštati
pogreške pri učenju. Složene tehnike poticanja kreativnosti učenika
usmjerene su razvoju odgovornosti i samoregulacije u kreativnom
stvaranju, kao i poučavanju vrijednosti ustrajnog zalaganja i odgode
zadovoljstva u kreativnom radu. Kreativni rad zahtijeva uravnoteženost
triju misaonih sposobnosti ključnih za uspješnu inteligenciju: analitičkih,
kreativnih i praktičnih. Poučavanje prema principima uspješne
inteligencije naziva se Trijarhično poučavanje i vrednovanje (Triarchic
Instruction and Assessment, TIA) i temelji se na poticanju navedenih
sposobnosti. Podrazumijeva učiteljevo pronalaženje materijala najprikladnijih
za razvoj određenih sposobnosti (analitičkih, kreativnih
i praktičnih) te pomaže učeniku kompenzirati ili ispraviti slabosti, a
istaknuti jake strane, čime se pojačava i motivacija za učenje. Na kraju
rada prikazani su primjeri provedbe trijarhičnoga poučavanja u nastavi
školskog predmeta Hrvatski jezik u petom i šestom razredu, kroz korake
planiranja trijarhičnoga poučavanja i vrednovanja.

Keywords

analitičke sposobnosti, kreativne sposobnosti, praktične sposobnosti, Hrvatski jezik

Hrčak ID:

307932

URI

https://hrcak.srce.hr/307932

Publication date:

27.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 471 *