Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.32.3.05
Vezanost za školu i adaptivno ponašanje adolescenata
Vesna Buško
orcid.org/0000-0001-8644-0688
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Petar Bezinović
orcid.org/0000-0002-2708-0018
; Rijeka, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Rad se bavi ulogom školskih iskustava u tumačenju varijacija
u bihevioralnim i doživljajnim aspektima prilagodbe
adolescenata srednjoškolske dobi. Istraživanje je provedeno
na podacima prikupljenim na stratificiranom slučajnom uzorku
učenika (N = 978) obaju spolova i svih razreda srednjih
škola Dubrovačko-neretvanske županije. Ispitane su
dobne i spolne razlike u razini i strukturi povezanosti
odabranih mjera školskih iskustava, načina provođenja
slobodnog vremena i pokazatelja adaptacijskih ishoda.
Značajno viši stupanj privrženosti školi i predanosti
školskim obavezama utvrđen je kod mlađih učenika i
djevojaka, dok se izloženost sredstvima ovisnosti
očekivano pokazala značajno češćom među učenicima
starijih razreda. Rezultati multigrupnih analiza
strukturnih jednadžbi potvrdili su značajne izravne
povezanosti pokazatelja školskih iskustava s mjerom
općega zadovoljstva životom te posredne veze ovih
varijabli s čestinom konzumacije sredstava ovisnosti.
Opažene su donekle različite vrijednosti strukturnih
parametara u spolno definiranim uzorcima, dok
dobne razlike u dobivenom sklopu strukturnih veza
nisu potvrđene.
Ključne riječi
privrženost školi; predanost školskim obvezama; strah od ocjenjivanja; slobodno vrijeme; korištenje sredstava ovisnosti; zadovoljstvo životom
Hrčak ID:
308589
URI
Datum izdavanja:
8.10.2023.
Posjeta: 820 *