Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.32.3.06

Provjera ekološke valjanosti Hrvatskog upitnika školske klime za nastavnike s različitih odgojno-obrazovnih razina

Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska *
Gordana Kuterovac Jagodić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 299 Kb

str. 493-516

preuzimanja: 327

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je konstrukcija, validacija i provjera ekološke
valjanost novoga mjernog instrumenta, Hrvatskog upitnika
školske klime – verzija za nastavnike (HUŠK-N), koji mjeri opći
faktor školske klime iz perspektive nastavnika. Podaci su
prikupljeni na 3 prigodna uzorka učitelja i nastavnika osnovnih
škola (N = 504) i jednom uzorku nastavnika srednjih škola
(N = 196). Osim HUŠK-N upitnika, učitelji i nastavnici ispunili
su i upitnike konstrukata relevantnih za nastavničko funkcioniranje. Rezultati su pokazali kako HUŠK-N ima zadovoljavajuće
psihometrijske karakteristike, razmjerno visoku pouzdanost
(α > 0,77), jasnu jednofaktorsku strukturu te normalnu
raspodjelu odgovora. Korelacijskom analizom utvrđene su
povezanosti s relevantnim konstruktima u očekivanom smjeru, i to na svim odgojno-obrazovnim razinama. HUŠK-N pokazao se instrumentom zadovoljavajuće ekološke valjanosti i ostalih
metrijskih karakteristika.

Ključne riječi

nastavnici; osnovna škola; srednja škola; školska klima; upitnik

Hrčak ID:

308590

URI

https://hrcak.srce.hr/308590

Datum izdavanja:

8.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 960 *