Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5673/sip.61.2.5

Neke odrednice samoefikasnosti srednjoškolskih nastavnika za poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima

Saša Puzić ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Josip Šabić orcid id orcid.org/0000-0002-8981-2560 ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska
Iris Marušić orcid id orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 6.198 Kb

str. 353-374

preuzimanja: 321

citiraj


Sažetak

U radu se ispituju individualne i kontekstualne odrednice samoefikasnosti srednjoškolskih
nastavnika za poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima. Pritom se taj
specifičan vid samoefikasnosti nastavnika dovodi u vezu sa sviješću o različitosti i otvorenosti
prema iskustvu (individualni aspekt), kao i s nastavničkom procjenom školske klime i udjelom
učenika manjinskih nacionalnosti (kontekstualni aspekt). Formulirani su sljedeći istraživački
problemi: 1) ispitati veze nastavničke svijesti o različitosti i otvorenosti prema iskustvu sa samoefikasnošću
za poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima; 2) ispitati veze nastavničke
procjene školske klime te udjela učenika manjinskih nacionalnosti sa samoefikasnošću za
poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima; 3) ispitati moguće moderacijske učinke
nastavničke procjene školske klime i udjela učenika manjinskih nacionalnosti na odnos između
samoefikasnosti za poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima s jedne te svijesti o
različitosti i otvorenosti prema iskustvu s druge strane. Podaci su prikupljeni mrežnim upitnikom
na 268 nastavnika iz 20 srednjih škola u sjevernoj Hrvatskoj te analizirani multiplom
hijerarhijskom regresijskom analizom. Nalazi pokazuju da su svijest o različitosti, otvorenost
prema iskustvu, pozitivna školska klima te viši udio učenika manjinskih nacionalnosti u pozitivnoj vezi sa samoefikasnošću nastavnika za poučavanje u socio-kulturno heterogenim razredima.
Moderacijski efekti nisu bili statistički značajni, što upućuje na zaključak da povezanost
svijesti o različitosti i otvorenosti prema iskustvu s nastavničkom samoefikasnošću ne ovise o
analiziranim odrednicama školskoga konteksta.

Ključne riječi

nastavnici; samoefikasnost; svijest o različitosti; otvorenost prema iskustvu; različitost u školi

Hrčak ID:

308952

URI

https://hrcak.srce.hr/308952

Datum izdavanja:

18.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.203 *