Izvorni znanstveni članak
Istraživanje povezanosti nekih obrazovnih faktora i stavova srednjoškolaca o osobama homoseksualne orijentacije
Ivan Pavao Kuliš
Dorotea Petrović
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je ispitati stavove učenika srednjih škola prema gejevima i
lezbijkama, njihovo znanje o homoseksualnosti i opaženo nasilje prema učenicima za
koje se sumnja ili zna da su homoseksualne orijentacije. Dodatno nas je zanimalo
razlikuju li se učenice i učenici, te oni koji pohađaju gimnazijske i strukovne programe, u
svojim stavovima i znanju. Sudjelovalo je 239 učenika četvrtih razreda iz šest različitih
gimnazija i strukovnih škola u Zagrebu koji su na nastavi ispunjavali upitnik. Pokazalo se
da učenici strukovnih škola imaju negativnije stavove prema gejevima i lezbijkama te
slabije znanje o homoseksualnosti od učenika gimnazija. Osim toga, dobivena je
pozitivna povezanost između stava i znanja o homoseksualnosti, točnije – što je znanje
bilo lošije i stav je bio negativniji. Sukladno s tim, učenici strukovnih škola češće su
svjedočili nasilju prema homoseksualnim učenicima svoje škole. Budući da negativni
stavovi i učestalo nasilje koje je prisutno u svim školama može negativno djelovati na
mentalno zdravlje učenika homoseksualne orijentacije, rezultati ovog istraživanja imaju
važne praktične implikacije. Nastavno osoblje trebalo bi pružanjem znanstveno
utemeljenih informacija o homoseksualnosti biti uključenije pri suzbijanju predrasuda i
sprječavanju nasilja prema ovoj manjinskoj skupini.
Ključne riječi
gej; lezbijka; stavovi; vršnjačko nasilje; srednja škola
Hrčak ID:
310943
URI
Datum izdavanja:
1.5.2018.
Posjeta: 371 *