Pregledni rad
Važnost sponzorstva u sportu
Andrijana Kos Kavran
orcid.org/0000-0002-1441-0321
; Međimursko veleučilište u Čakovcu
Stella Tkalec
; Međimursko veleučilište u Čakovcu
Sažetak
Sponzorstvo u sportu praksa je u kojoj organizacije financijski podržavaju sportske klubove, događaje ili pojedince u zamjenu za promociju svojih proizvoda, usluga ili marki. Često je važan izvor prihoda za sportske organizacije i važan čimbenik njihove financijske stabilnosti. Rad se fokusira se na važnost sponzorstva u sportu s posebnim naglaskom na u 1. HNL i njegov utjecaj na financiranje i razvoj nogometnih klubova. Cilj je razumjeti motive sponzora, načine promoviranja i trajanje sponzorskih ugovora. U okvir rada provedeno je online ispitivanje među deset klubova iz 1. HNL, sa sudjelovanjem sedam klubova. Rezultati pokazuju da je sponzorstvo ključno za razvoj klubova, s financijskom podrškom kao primarnim motivom sponzora. Sponzori se većinom promoviraju putem imena i logotipove na dresovima i bannerima. Većina sponzora podržava klubove tijekom cijele sezone, a klubovi često imaju više od 20 sponzora, što ukazuje na stabilnost i izgradnju dobrih sponzorskih odnosa.
Ključne riječi
sponzorstvo, nogomet, sport, sportski marketing
Hrčak ID:
311815
URI
Datum izdavanja:
21.12.2023.
Posjeta: 1.212 *