Logopedija, Vol. 13 No. 2, 2023.
Stručni rad
https://doi.org/10.31299/log.13.2.5
Učestalost postavljanja dijagnoze diskalkulije u logopedskom radu
Irena Filipović Perić
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Logopedska služba za dijagnostiku i terapiju, Ulica kneza Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb
Nikolina Gelo
orcid.org/0009-0004-2516-245X
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Logopedska služba za dijagnostiku i terapiju, Ulica kneza Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb
Ana Punjek Vizek
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Logopedska služba za dijagnostiku i terapiju, Ulica kneza Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb
Loris Mujagić
orcid.org/0009-0008-8259-8961
; Poliklinika za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG, Služba za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi, Ulica kneza Ljudevita Posavskog 10, 10 000 Zagreb
Sažetak
Dijagnoza diskalkulije postavlja se ako djetetove sposobnosti usvajanja matematike zaostaju dvije godine za kronološkom dobi, a nisu posljedica intelektualnih teškoća ili neodgovarajuće poduke. S obzirom na nepostojanje standardiziranog mjernog instrumenta za diskalkuliju, opravdano je pitanje koliko se taj poremećaj dijagnosticira u logopedskom radu. Cilj ovog pilot-istraživanja je utvrditi udio dijagnoze
diskalkulije, kao i sumnje na istu kod pacijenata uključenih u logopedsku terapiju u Poliklinici za rehabilitaciju slušanja i govora SUVAG Zagreb. Točnije, istraživanjem se nastojalo utvrditi - je li veći
broj djece kod koje postoji sumnja na postojanje poremećaja ili one koja imaju postavljenu dijagnozu diskalkulije. Podaci su prikupljeni upitnikom oblikovanim za potrebe ovog istraživanja, koji je ispunilo 45 logopeda zaposlenih u Poliklinici, koji su u trenutku istraživanja u terapiji imali ukupno 1350 pacijenata. Analiza odgovora pokazuje da je u ukupnom broju pacijenata samo 0,44 % onih kojima je postavljena dijagnoza diskalkulije (F81.2; MKB-10, 1994), dok kod 3,48% pacijenata u dobi od trećeg razreda nadalje postoji sumnja na diskalkuliju, ali ona nije izdvojena kao dijagnostički entitet. Rezultati ovog pilot-istraživanja pokazuju postojanje većeg broja djece kod koje nije dijagnosticirana diskalkulija (F81.2), iako za to postoje kliničke indikacije. Potrebna je dodatna edukacija, kao poticaj logopedima u postavljanju dijagnoze i kreiranju terapijskih postupaka.
Ključne riječi
diskalkulija; postavljanje dijagnoze diskalkulije; terapija diskalkulije; matematičke vještine; predmatematičke vještine
Hrčak ID:
311982
URI
Datum izdavanja:
21.12.2023.
Posjeta: 1.616 *