Etnološka istraživanja, No. 28, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32458/ei.28.1
Što publika osjeća? Izložbe kao pokretači empatije i otpornosti: stajalište temeljeno na kvalitativnoj evaluaciji
Tamara Nikolić Đerić
; Ugroženi identiteti – projekt sufinanciran sredstvima programa Kreativna Europa
Sažetak
Većina pretpostavki o motivaciji za posjet muzejima temelji se na ideji muzeja i/ili izložbi kao prostora za učenje. Evaluacija iskustava publike vezanih uz izložbu Ugroženi identiteti, koja se bavi sa sedam različitih migracijskih procesa koji su se odvijali u posljednjih stotinu godina u Europi, nadilazi učenje i kognitivne aspekte istraživanja publike i, u skladu sa zaokretom prema afektivnom u muzejima, bavi se osjećajima koje je izložba pobudila. Rezultati evaluacije pokazuju potencijal koji izložbe imaju kao pokretači empatije i otpornosti.
Kako bi prepoznala interpretativne strategije koje olakšavaju afektivno kustostvo, autorica primjenjuje teoriju izgradnje afektivne niše. Suprotno izgradnji kognitivne niše koja se sastoji u razvoju i korištenju okolišnim resursima za pomoć u pamćenju, rješavanju problema, rasuđivanju i drugim oblicima razmišljanja, izgradnja afektivne niše sastoji se u manipuliranju resursima kako bi se utjecalo na način na koji osjećamo pismo kustostva i predstavljanje osobnih narativa i artefakata povezanih s narativom.
Ključne riječi
afektivno kustostvo; teorija izgradnje afektivne niše; razvoj publike; migracija; muzejska izložba
Hrčak ID:
312123
URI
Datum izdavanja:
30.12.2023.
Posjeta: 613 *