Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.30754/vbh.66.3.1072
Kako su srednjoškolski knjižničari obilježili „Godinu čitanja 2021.“? Analiza me- dijskih sadržaja odabranih mrežnih stranica srednjih škola u Republici Hrvatskoj
Alta Pavin Banović
; Medicinska škola Osijek i Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Tijana Vukić
orcid.org/0000-0001-5334-7102
; Sveučilište u Puli
Sažetak
Cilj. Predstaviti načine poticanja čitanja i razvijanja čitalačke pismenosti učenika srednjih škola u Godini čitanja 2021. godine, prema objavljenim medijskim sadržajima na mrežnim stranicama srednjih škola čiji su autori knjižničari.
Pristup/metodologija/dizajn. Provedeno je istraživanje interdisciplinarno, pripada informacijskim i komunikacijskim znanostima – medijskim studijama i knjižničarstvu. Kvalitativnom metodom analizirani su medijski sadržaji, tekstovi s fotografijama čiji su autori školski knjižničari objavljeni povodom obilježavanja Godine čitanja na mrežnim stranicama srednjih škola u Istarskoj, Osječko-baranjskoj i Splitsko-dalmatinskoj županiji.
Rezultati. Medijski je sadržaj pronađen na manje od trećine (N = 34) ukupnog broja srednjoškolskih mrežnih stranica u navedenim županijama (110), a u 95 zapisa ukupno je objavljeno 225 fotografija. Funkcija je teksta u načelu informativna, a knjižničari su vijestima, promotivnim i pozivnim tekstovima obavještavali javnost o aktivnostima poticanja čitanja u školama. Središnji su tematski korpusi promocije knjiga i književni susreti, obilježavanje obljetnica i prigodnih dana, projekti, nagradni natječaji i izložbe. Broj je fotografija objavljenih uz pojedini tekst različit, one su u načelu dokumentarističke i bilježe prigodne događaje u školskom prostoru i lokalnoj zajednici, a središnji su akteri učenici, nastavnici i književnici.
Ograničenja. Budući da je analizirana tek četvrtina ukupnoga broja mrežnih stranica srednjih škola u Hrvatskoj, a udio ostalih na kojima je objavljen sadržaj te tematike ne može se procijeniti, rezultati istraživanja ne mogu se generalizirati.
Praktična primjena. Istraživanje je usmjereno knjižničarima i drugim odgoj- no-obrazovnim djelatnicima u srednjim školama kao putokaz za organiziranje budućih aktivnosti poticanja čitanja i razvijanja čitalačke pismenosti učenika te kao poticaj srednjoškolskome knjižničarstvu za aktivniju komunikaciju o tim, ali i drugim važnim temama na mrežnim stranicama škola.
Originalnost/vrijednost. Riječ je o prvom znanstvenom istraživanju medijskih sadržaja na mrežnim stranicama srednjih škola o knjižničarskoj odgojno-obrazovnoj djelatnosti razvoja kulture čitanja učenika koji može poslužiti kao polazište za buduće slične studije.
Ključne riječi
analiza medijskoga sadržaja; Godina čitanja 2021.; mrežne stranice; poticanje čitanja; razvoj čitalačke pismenosti: srednjoškolska knjižnica
Hrčak ID:
312607
URI
Datum izdavanja:
21.12.2023.
Posjeta: 608 *