Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.30754/vbh.66.3.1122

Akademska zajednica kao akter zagovaranja otvorene znanosti u visokom obrazovanju

Ivana Marić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Kosjenka Dumančić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Marija Šimunović ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 341 Kb

str. 119-149

preuzimanja: 236

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada jest ukazati na važnost koncepta otvorene znanosti te istaknuti po- vezanost i primjenu te globalne ideje unutar sektora visokog obrazovanja. U radu će se istaknuti brojne europske inicijative koje se razvijaju među različitim organizacijama s ciljem zagovaranja otvorene znanosti. Naglasak u radu stavit će se na ideju otvorenosti u znanosti te važnost vrijednosti koje promiče inicijativa Europsko sveučilište u odnosu na zadanu temu.
Metodologija. Ovim radom nastoji se kroz studiju slučaja Knjižnično-dokumentacijskog centra Ekonomskog fakulteta Zagreb (EFZG) pokazati kako je moguće, slijedeći primjere dobre prakse, približiti se integrativnom pristupu otvorene znanosti unutar akademske zajednice.
Ograničenje rada je u tome da je riječ o studiji slučaja jedne organizacije – Ekonomskog fakulteta Zagreb i Knjižnično-dokumentacijskog centra – na temelju čega se ne mogu izvoditi valjani zaključci za ukupan visokoškolski prostor u Hrvatskoj, s obzirom na pristup i djelovanje vezane za koncept otvorene znanosti.
Originalnost. Originalnost ovoga rada u tome je što koristeći recentnu literaturu stranih i hrvatskih stručnjaka o otvorenoj znanosti i visokom obrazovanju donosi prikaz teme s aspekta jedne visokoškolske knjižnice.
Društveni utjecaj i praktična primjena ovog rada očituju se u potrebi promoviranja koncepta otvorene znanosti u visokom obrazovanju navodeći trenutnu praksu na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i pripadajuće mu visokoškolske knjižnice koja nastoji usvojiti model „otvorenosti“ kroz različite aktivnosti i brojne projekte.

Ključne riječi

EU smjernice o otvorenoj znanosti; otvorena znanost; visoko obrazovanje; visokoškolske knjižnice

Hrčak ID:

312625

URI

https://hrcak.srce.hr/312625

Datum izdavanja:

21.12.2023.

Posjeta: 621 *