Geodetski list, Vol. 77 (100) No. 3, 2023.
Stručni rad
Primjena National Geographic MapMakera u nastavi kartografije i geografije
Marina Viličić
orcid.org/0000-0003-4312-4073
; Geodetski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
*
Miljenko Lapaine
orcid.org/0000-0002-9463-2329
; Geodetski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Značajna primjena digitalnih tehnologija utjecala je na očekivanja da se postigne kvalitetnije obrazovanje i fleksibilnije učenje te na primjenu digitalnih tehnologija u nastavnom procesu. U izvršavanju nastavnih zadataka nastavnici se često susreću s problemom neprepoznavanja i ograničenih ideja aktivne upotrebe tehnologije. Postavljenjem 12 kriterija u radu su istražene mogućnosti MapMakera National Geographica koji bi trebao omogućiti učenje i istraživanje o Zemlji s pomoću raznih temeljnih karata, slojeva podataka i dodavanjem dodatnih oznaka. Izbor kriterija napravljen je s obzirom na potrebe učenika u izvršavanju nastavnih zadatka iz kartografije i geografije te s obzirom na stečeno iskustvo autora u nastavi kartografije. Provedenom analizom nisu obuhvaćene sve faze izrade kartografskog prikaza, kao npr. elementi kartografike, kartografska generalizacija i dr., već samo neke. Nakon provedenog istraživanja zaključilo se da se pomoću MapMakera ne može izraditi ni karta svijeta ni karta Europe ni karta Hrvatske s vlastitim podatcima u željenoj kartografskoj projekciji, pa analizirani softver ne bismo preporučili za potrebe kartografije i izradu karata, a u nastavi samo ako na raspolaganju nije neki drugi bolji softver.
Ključne riječi
MapMaker; digitalna tehnologija; nastava; geografija; kartografija
Hrčak ID:
314130
URI
Datum izdavanja:
30.9.2023.
Posjeta: 632 *