Govor, Vol. 40 No. 2, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/govor.2023.40.12
Utjecaj dobi početka učenja engleskoga jezika na razlikovanje fonema /e/ i /æ/ u govoru
Iva Gugo
orcid.org/0000-0001-5821-128X
; Središte za strane jezike “Katarina Zrinska”; Hrvatsko vojno učilište “Dr. Franjo Tuđman” Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Prema Modelu učenja govora (Flege, 1995) uspjeh u usvajanju fonema stranoga jezika uvjetovan je dobi u kojoj se počne s učenjem. U ovome radu istražuje se kako dob početka učenja engleskoga jezika utječe na razlikovanje engleskih fonema /e/ i /æ/ u govoru. U istraživanju su sudjelovali kadeti Hrvatskoga vojnog učilišta “Dr. Franjo Tuđman”. Oni su bili podijeljeni u rane početnike (početak učenja prije navršenih devet godina) i kasnije početnike (početak učenja u dobi od devet do četrnaest godina). Njihovo razlikovanje fonema /e/ i /æ/ promatrano je u zadatcima ponavljanja riječi, čitanja naglas te spontanoga govora. Ustanovljeno je da dob početka učenja nije utjecala na kvalitetu izgovora i razlikovanje fonema: kasniji početnici postigli su jednake rezultate i činili iste pogrješke kao i rani početnici, pa su tako u zadatku čitanja naglas ispitanici griješili u izgovoru manje im poznatih riječi, zamjenjujući ih učestalijim, ortografski sličnim riječima. Preporučuje se da u nastavi engleskoga više vremena bude posvećeno fonologiji te da se u podučavanju fonema i uvježbavanju izgovora koristi međunarodna fonetska abeceda.
Ključne riječi
fonemi; dob početka učenja; izgovor; engleski kao strani jezik; Model učenja govora
Hrčak ID:
314517
URI
Datum izdavanja:
22.2.2024.
Posjeta: 782 *