Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/sv.72.2.8
Zadovoljstvo poslom i profesionalno sagorijevanje učitelja tehničke kulture
Jadran Jelić
; Sveučilište u Splitu, Prirodoslovno-matematički fakultet
Stjepan Kovačević
; Sveučilište u Splitu, Prirodoslovno-matematički fakultet
Damir Purković
; Sveučilište u Rijeci, Odsjek za politehniku
Sažetak
Profesionalno sagorijevanje učitelja ozbiljan je problem 21. stoljeća koji pogađa obrazovne sustave diljem svijeta, a usko je povezan s izvorima zadovoljstva nastavnika. Što je zadovoljstvo poslom niže, to je veća podložnost sagorijevanju. Istraživanje u ovom radu provedeno je s ciljem utvrđivanja razine zadovoljstva poslom među učiteljima Tehničke kulture te ispitivanja odnosa između kategorija zadovoljstva poslom i čimbenika koji su usko povezani sa sindromom sagorijevanja. Za potrebe istraživanja korišten je online anketni upitnik, a istraživanje je provedeno među 42 učitelja Tehničke kulture s područja Grada Zagreba. Prema rezultatima, najviše razine zadovoljstva zabilježene su u kategorijama koje se odnose na prirodu posla i odnose s kolegama, umjereno zadovoljstvo zapaženo je u kategorijama odnosa s nadređenima, sigurnosti posla i razine odgovornosti. Učitelji Tehničke kulture najmanje su zadovoljni plaćom te nagradama i priznanjima koje dobivaju za svoj rad. S druge strane, rezultati istraživanja ukazuju i na visoku razinu emocionalne iscrpljenosti učitelja Tehničke kulture, koja je u visokoj korelaciji s devet promatranih kategorija zadovoljstva. Kako zadovoljstvo pojedinom kategorijom posla raste, emocionalna iscrpljenost opada i obratno. Dobiveni rezultati sugeriraju da smanjenje zadovoljstva uzrokuje rast emocionalne iscrpljenosti među učiteljima Tehničke kulture zagrebačkih škola.
Ključne riječi
sindrom sagorijevanja, učitelji Tehničke kulture, zadovoljstvo poslom.
Hrčak ID:
314530
URI
Datum izdavanja:
1.12.2023.
Posjeta: 604 *