Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/imr.13.24.5

Analiza internetskog diskursa u objavama članova Vlade na Facebooku

Branka Šegvić orcid id orcid.org/0000-0002-3547-5263 ; Veleučilište Aspira, Split, Hrvatska
Iva Polić orcid id orcid.org/0000-0003-1711-4146 ; Filozofski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 449 Kb

verzije

str. 4017-4036

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Ispreplićući obilježja govorenog i pisanog jezika, društvene mreže važan su komunikacijski kanal kojim se političari u današnje vrijeme sve više služe za komunikaciju s javnošću. Društvene mreže im omogućavaju neposredni kontakt s publikom, bez intervencije i uplitanja medija. Koristeći se društvenim mrežama poput Facebooka, Instagrama i Twittera, političari sami odlučuju o informacijama i vijestima koje dijele s publikom te posljedično o izgradnji vlastitog imidža u javnosti i načinu zadobivanja naklonosti glasača. U ovom su radu analizirane Facebook objave članova Vlade, odnosno elementi internetskog diskursa poput emojija, hashtagova, označenih institucija, osoba i lokacija koje članovi Vlade upotrebljavaju u svojim objavama. Utvrđeno je kako najzastupljeniji format objave uključuje tekst i fotografiju. Među analiziranim elementima internetskog diskursa najzastupljeniji su emojiji, slijede ih hashtagovi, označene institucije i označene osobe, dok je oznaka lokacije bilo najmanje. Svi se analizirani elementi češće mogu pronaći u objavama ženskih pripadnica Vlade. Najzastupljeniji je emoji ‘zastave’, što je očekivano s obzirom na korpus, dok upotreba hashtagova varira ovisno o resoru. O resoru varira i označena lokacija, dok je najčešće označena osoba Andrej Plenković, a najčešće označena institucija Vlada Republike Hrvatske. Radom je pokazano kako su samo neverbalni elementi internetskog diskursa dovoljan te posljedično veoma važan dio stvaranja javne slike i identiteta političara. Ovakvi elementi čine objave dinamičnijima i privlačnijima te utječu na način na koji političari persuazivno djeluju na svoju publiku.

Ključne riječi

internetski diskurs; analiza diskursa; društveni mediji; društvene mreže; internetska komunikacija; politički diskurs

Hrčak ID:

317538

URI

https://hrcak.srce.hr/317538

Datum izdavanja:

29.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *