Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31784/zvr.12.1.14

Istraživanje stavova mladih o uvođenju eura u Republici Hrvatskoj

Anita Peša orcid id orcid.org/0000-0003-3767-0676 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska
Martina Maté orcid id orcid.org/0000-0002-1290-9209 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska
Ariana Ergović orcid id orcid.org/0009-0009-1715-9724 ; Sveučilište u Zadru, Odjel za ekonomiju, Zadar, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 1.459 Kb

str. 243-259

preuzimanja: 130

citiraj


Sažetak

Pogodnosti koje donosi euro nisu moguće bez dobro pripremljenog gospodarstva te provođenja zdrave ekonomske politike. Republika Hrvatska ispunila je sve potrebne političke uvjete te je kuna 2020. godine priključena Europskom tečajnom mehanizmu. Za potrebe istraživanja stava studenata
Sveučilišta u Zadru prema uvođenju eura provedena je anketa u dva različita vremenska perioda, u listopadu 2021. godine, te ponovljeno, u siječnju 2022. g. Cilj rada je ispitati kako dodatno informiranje o uvođenja eura utječe na stav studenata ekonomije i njihovu percepciju vezanu uz euro. Istraživanjem se dokazalo kako se mišljenje i stavovi studenata, nakon osmišljene i provedene edukacije, promijenilo u pozitivnijem smjeru. Međutim, postoji dio ispitanika koji se i dalje izjašnjava više protiv nego za
uvođenje eura kao platežnog sredstva (20,41 %) te onih koji smatraju da će uvođenje eura imati više negativnih nego pozitivnih utjecaja na RH (24,49 %). Čak polovica ispitanika navela je kako raspolaže nedovoljnom količinom informacija o uvođenju eura u Republici Hrvatskoj. Neinformiranost dovodi
do negativnog stava prema uvođenju nove valute, dok se povećanjem informacija kroz edukaciju povećalo i objektivnije razumijevanje što je u ovom slučaju rezultiralo i pozitivnijim pogledom na uvođenje eura.

Ključne riječi

Europska unija; euro; eurozona; istraživanje stavova mladih

Hrčak ID:

317626

URI

https://hrcak.srce.hr/317626

Datum izdavanja:

18.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 413 *