hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva

Dejana Bouillet   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Anja Gvozdanović ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (308 KB) str. 241-264 preuzimanja: 1.183* citiraj
APA 6th Edition
Bouillet, D. i Gvozdanović, A. (2008). (Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva. Sociologija i prostor, 46 (3/4 (181/182)), 241-264. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/31807
MLA 8th Edition
Bouillet, Dejana i Anja Gvozdanović. "(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva." Sociologija i prostor, vol. 46, br. 3/4 (181/182), 2008, str. 241-264. https://hrcak.srce.hr/31807. Citirano 25.05.2020.
Chicago 17th Edition
Bouillet, Dejana i Anja Gvozdanović. "(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva." Sociologija i prostor 46, br. 3/4 (181/182) (2008): 241-264. https://hrcak.srce.hr/31807
Harvard
Bouillet, D., i Gvozdanović, A. (2008). '(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva', Sociologija i prostor, 46(3/4 (181/182)), str. 241-264. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/31807 (Datum pristupa: 25.05.2020.)
Vancouver
Bouillet D, Gvozdanović A. (Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva. Sociologija i prostor [Internet]. 2008 [pristupljeno 25.05.2020.];46(3/4 (181/182)):241-264. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31807
IEEE
D. Bouillet i A. Gvozdanović, "(Ne)uspješno studiranje: osobni izbor ili posljedica hrvatskoga sustava visokoga školstva", Sociologija i prostor, vol.46, br. 3/4 (181/182), str. 241-264, 2008. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/31807. [Citirano: 25.05.2020.]

Sažetak
Ovaj je rad usmjeren analizi načina na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne)uspješnoga studiranja, temeljem kvalitativnoga istraživanja provedenoga u kontekstu širega istraživanja obilježja hrvatskih studenata kao društvene elite u nastajanju. Svrha rada je sadržana u analizi načina
na koji studenti doživljavaju hrvatski sustav visokoga obrazovanja i činitelje (ne) uspješnoga studiranja putem ispitivanja načina na koji studenti doživljavaju Bolonjski proces i utvrđivanja činitelja koje studenti smatraju odgovornima za uspješan, odnosno neuspješan završetak studija. Istraživanjem su provjerene tri hipoteze. Prvom
se hipotezom pretpostavlja da studenti prema sustavu visokoga školstva izražavaju visoku razinu kritičnosti, pri čemu je njihovo nezadovoljstvo uvjetovano različitim činiteljima. Drugom se hipotezom pretpostavlja da studenti neuspješnost studiranja
pretežno objašnjavaju individualnim obilježjima studenata u kombinaciji s nepovoljnim uvjetima studiranja. Trećom je hipotezom pretpostavljeno da su okolnosti vezane uz doživljaj sustava visokoga školstva i činitelje studiranja ovisni o socijalnim obilježjima studenata. Rezultati podržavaju prvu i drugu hipotezu, dok potvrda treće hipoteze iziskuje daljnja kvantitativna istraživanja.

Ključne riječi
studenti Zagrebačkoga sveučilišta; Bolonjski proces; učinkovitost studiranja; sustav visokoga školstva

Hrčak ID: 31807

URI
https://hrcak.srce.hr/31807

[engleski]

Posjeta: 2.721 *