Acta turistica, Vol. 36 No. 1, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/at/2023.36.1.37
UČINAK ISKUSTVENIH ČIMBENIKA POSJETITELJA NA ZADOVOLJSTVO I NAMJERU PONAŠANJA: STUDIJA SLUČAJA MUZEJAAUTOHTONE KULTURE DON BOSCO U SHILLONGU
Prosperous Nongsiej
orcid.org/0000-0001-5115-602X
; Commerce & Management, Martin Luther Christian University, Meghalaya, Shillong, India
Iladonbokshisha Buhphang
; Commerce & Management, Martin Luther Christian University, Meghalaya, Shillong, India
Sažetak
Ovo istraživanje bavi se složenom dinamikom iskustvenih faktora posjetitelja, zadovoljstva i namjera ponašanja u kontekstu Muzeja autohtone kulture Don Bosco u gradu Shillongu u indijskoj državi Meghalaya. Rezultati istraživanja otkrivaju da iskustveni faktor smirenost pozitivno utječe na zadovoljstvo podvlačeći važnost mirnog okoliša i različitih kulturnih eksponata. S druge strane, uključenost i obogaćenje pojavljuju se kao snažni prediktori kako povećanog zadovoljstva tako i veće namjere ponašanja. Čimbenik uključenost naglašava vrijednost interaktivne angažiranosti među posjetiteljima, čime se stvaraju jedinstveni zajednički doživljaji i povećava zadovoljstvo posjetitelja, dok obogaćenje ističe ulogu muzeja u obrazovanju posjetitelja o kulturi i potiče buduće uključivanje. Zanimljivo je da čimbenik odvojenost ne utječe značajno na zadovoljstvo ili namjeru ponašanja. Isto tako, u istraživanju se utvrđuje središnja uloga zadovoljstva u utjecanju na namjeru ponašanja, a što je sukladno navodima u prethodnim studijama. Ovo istraživanje ograničeno je nedostatkom razmatranja vanjskih čimbenika, poput marketinških inicijativa, kulturnih događaja i ekonomskih uvjeta koji mogu utjecati na doživljaj i namjere ponašanja kod posjetitelja.
Ključne riječi
iskustveni čimbenici; zadovoljstvo; namjere ponašanja; muzej; uključenost posjetitelja
Hrčak ID:
318472
URI
Datum izdavanja:
27.6.2024.
Posjeta: 524 *