Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

WebGL i napredak 3D grafike na internetu

Domagoj Trojko ; Graditeljska škola, Športska 1, 40000 Čakovec, Hrvatska *

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: hrvatski pdf 489 Kb

verzije

str. 35-44

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Razvojem web tehnologija, brzine prijenosa podataka kao i napretkom računalnoga hardvera, stvorili su se uvjeti za bogatije korisničko iskustvo na webu. Velikani računalne industrije odlučili su stvoriti radnu grupu koja će razviti tehnologiju za prikaz interaktivnih 3D i 2D grafika visokih performansi koje će se moći prikazati u bilo kojem kompatibilnom internetskom pregledniku. Rezultat radne skupine je WebGL, JavaScript sučelje za programiranje aplikacija, tj. tehnologija koja koristi resurse grafičkoga procesora uređaja na kojem se pokreće i ne zahtjeva instalaciju nikakvih dodataka na uređaj. Tim činom je pokrenuta revolucija koja je omogućila bogata korisnička iskustva u okviru internetskih preglednika. Kako se biblioteka, s obzirom na trenutnu brzinu razvoja web tehnologija, ne može nositi s najnovijim tehničkim zahtjevima, izrađen je WebGL 2.0 standard, te je u procesu uvođenje i najnovijega WebGPU standarda.
Rad s WebGL-om zahtijeva široko i duboko poznavanje programiranja u JavaScriptu i dobro poznavanje matematike, jer WebGL spada u skupinu programskih jezika niske razine pošto mora biti u mogućnosti komunicirati s hardverom uređaja. Stoga se, uskoro nakon pojave WebGL-a, krenulo u izradu biblioteka koje olakšavaju rad s WebGL-om. Najpopularnija biblioteka, u ovom trenutku, smatra se three.js koja znatno olakšava rad s WebGL-om pošto dolazi s rješenjima koja brinu za izradu scena, sjena, tekstura, materijala, matematiku za prikaz 3D modela i ostale stvari za koje WebGL traži od programera da izradi sam.

Ključne riječi

3D, grafika, WebGL, WebGPU, three.js, JavaScript

Hrčak ID:

318658

URI

https://hrcak.srce.hr/318658

Datum izdavanja:

30.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *