Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Djeca u riziku socijalne isključenosti u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja: Evaluacija modela prevencije nepovoljnih razvojnih ishoda

Dejana Bouillet ; Odsjek za pedagogiju, Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska *
Monika Pažur ; Katedra za pedagogiju i didaktiku, Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sandra Antulić Majcen ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za omladinska i rodna istraživanja, Amruševa 11/II,, 10000 Zagreb, Hrvatska

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: hrvatski pdf 418 Kb

str. 65-91

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Kvalitetna pedagoška praksa jedan je od ključnih mehanizama podrške obiteljima i djeci u riziku socijalne isključenosti (RSI) u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (RPOO). Cilj je ovog rada opisati i prikazati rezultate evaluacije modela prevencije nepovoljnih razvojnih ishoda djece u RSI koja se ostvaruje kvalitetnom pedagoškom praksom, korištenjem eksplanatornog sekvencijalnog nacrta istraživanja. Kvazieksperimentalnom kvantitativnom metodom utvrđen je doprinos primjene modela socijalnoj uključenosti djece. Sudjelovalo je 60 odgajatelja iz 15 dječjih vrtića u sedam županija Republike Hrvatske. Oni su prije i nakon 6 mjeseci provedbe modela popunjavali Skalu procjene socijalne uključenosti djeteta i Protokol za dokumentiranje pedagoške prakse u odnosu na dijete. Kvalitativnom tematskom analizom opisani su načini na koje primjena modela doprinosi dobrobiti djece. Intervjuirano je 30 odgojitelja koji su implementirali model. Pokazalo se da primjena modela doprinosi boljim razvojnim ishodima djece u RSI, profesionalnom razvoju i praksi odgojitelja. Nalazi ukazuju na potrebu unaprjeđivanja pedagoške prakse RPOO radi prevencije nepovoljnih razvojnih ishoda djece u RSI.

Ključne riječi

djeca u riziku socijalne isključenosti; kvalitetna pedagoška praksa; model prevencije nepovoljnih razvojnih ishoda djece; evaluacija; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

319342

URI

https://hrcak.srce.hr/319342

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *