Suvremena psihologija, Vol. 3 No. 1-2, 2000.
Izvorni znanstveni članak
Razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi
Iva Prvčić
Meri Tadinac Babić
Sažetak
U okviru ovog istraživanja ispitan je razvoj vidnog konfiguracijskog pamćenja kod djece školske dobi. Osnovni problem istraživanja bio je utvrditi razlike među dobnim skupinama djece od 7 do 13 godina starosti pri ispitivanju vidnog konfiguracijskog pamćenja Rey-Osterriethovim testom složenog geometrijskog lika (ROCFT), tehnikom neposrednog dosjećanja. Test je primijenjen na uzorku od 270 djece. Uradak je evaluiran na osnovi standardiziranog sustava korištenjem dviju mjera: tipa konstrukcije i broja bodova. Osnovni nalazi pokazuju da se s dobi povećava broj točno reproduciranih elemenata, pri čemu se uradak djece nakon desete godine izjednačuje. Kroz cjelokupni dobni raspon dominantan je tip III konstrukcije, a frekvencija javljanja tipa I/II naglo raste između 9. i 10. godine. Razvojne promjene u neposrednom dosjećanju na ROCFT-u komentiraju se iz perspektive spoznaja suvremenih istraživanja razvoja SŽS-a.
Ključne riječi
Vidno konfiguracijsko pamćenje; Rey-Osterriethov test složenog geometrijskog lika (ROCFT); razvojna neuropsihologija
Hrčak ID:
3197
URI
Datum izdavanja:
15.12.2000.
Posjeta: 1.574 *