Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ULOGA RAVNATELJA U PROCESU VOĐENJA USTANOVE

Marija Karačić ; Odjel društveno-humanističkih znanosti, Sveučilište u Slavonskom Brodu, Hrvatska *
Ankica Bitunjac ; Dječji vrtić Latica

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 244 Kb

str. 9-20

preuzimanja: 47

citiraj


Sažetak

Suvremena ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje smatra se mjestom kvalitetnog
življenja, ravnopravnog sudjelovanja i zajedničkog učenja djece i odraslih. Svrha promjene odgojno-obrazovne prakse ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja je promišljanje i osuvremenjivanje prakse te unaprjeđenje njezine kvalitete kako bi dijete u toj ustanovi dobilo temelje za svoje cjeloživotno učenje, odnosno kako bi odraslo u osobu koja će znati aktivno istraživati i kritički razmišljati te aktivno sudjelovati u socijalnoj i društvenoj zajednici. Cilj ovog istraživanja je analizirati promjene koje je ravnateljica vrtića Latica u Garčinu unijela u organizaciju i vođenje ustanove te ispitati kako su te promjene utjecale na kvalitetu odgojno-obrazovnog procesa i profesionalni razvoj odgajateljica. Kroz intervjue s odgajateljicama, istražuje se u kojoj mjeri te promjene doprinose ostvarivanju postavljenih ciljeva vrtića, kao i njihovom osobnom i profesionalnom rastu. Dobiveni rezultati ukazali su na to da ravnatelji poduzimaju niz akcija koje idu u prilog razvoju profesionalnih kompetencija i odgojitelja i ravnatelja. Suvremeno vođenje ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja teži ka demokratskom i distributivnom stilu vođenja, što ulogu ravnatelja čini kompleksnom i potiče ga na cjeloživotno učenje.

Ključne riječi

kvaliteta; motivacija; promjena; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; zajednica

Hrčak ID:

320931

URI

https://hrcak.srce.hr/320931

Datum izdavanja:

22.9.2024.

Posjeta: 138 *