Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Vrijednosti u luksuznom ugostiteljstvu – što klijenti traže i očekuju?

Boris Marjanović orcid id orcid.org/0000-0002-1132-6079 ; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska
David Košara ; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska
Maja Dugandžić ; Istarsko veleučilište u Puli, Pula, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 1-9

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

Ovaj rad pruža uvid u vrijednosti koje se nude u luksuznom ugostiteljstvu. Luksuzni brendovi definiraju se karakteristikama poput ekskluzivnosti, inovacije i visoke kvalitete, naglašavajući emocionalne vrijednosti kao što su hedonizam i nezaboravna iskustva. Luksuzno ugostiteljstvo usklađuje se s ovim načelima, ističući ekskluzivnost i prestiž te nudeći obogaćujuća iskustva koja prioritetno zadovoljavaju emocionalno ispunjenje. Kroz analizu literature, ključne tematike i kritičku analizu ustanovljeno je da emocionalne vrijednosti dominiraju u luksuznom ugostiteljstvu, pri čemu su usluge poput concierge-a usmjerene na pružanje bezbrižnih iskustava i zadovoljstva. Ove vrijednosti duboko rezoniraju s potrošačima luksuza koji traže hedonističke užitke i personaliziranu uslugu. Funkcionalne vrijednosti nisu zanemarive, ali nisu dominantne u odlučivanju; visoka kvaliteta usluga se očekuje i zahtjeva od luksuznih brendova. Također, utvrđeno je da razumijevanje omjera emocionalnih i funkcionalnih vrijednosti može poboljšati oblikovanje luksuznih ugostiteljskih usluga te efikasnost komunikacijskih aktivnosti usmjerenih na zadovoljenje potreba gostiju u tom sektoru. Rad potkrepljuje postojeće znanje o luksuznoj domeni, ali i ukazuje na mogućnost kvantifikacije značaja funkcionalnih i emocionalnih vrijednosti luksuznih usluga u ugostiteljstvu.

Ključne riječi

luksuzno ugostiteljstvo; brend; funkcionalne vrijednosti; emocionalne vrijednosti

Hrčak ID:

321725

URI

https://hrcak.srce.hr/321725

Datum izdavanja:

25.10.2024.

Posjeta: 81 *