Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

O planovima i realizaciji željezničke veze između Podravine i Zagreba

Hrvoje Petrić


Puni tekst: hrvatski pdf 3.038 Kb

str. 9-21

preuzimanja: 32

citiraj


Sažetak

U članku se analizira pitanje željezničkog povezivanja Podravine i Zagreba pretežito prema objavljenim,
ali nedovoljno korištenim izvorima, koje je priredio Bernard Stulli te prema literaturi. Autor pitanje željezničkog
povezivanja Zagreba s dolinom rijeke Drave nastoji staviti u širi kontekst procesa koji su se u
19. stoljeću odvijali na panonskom prostoru. Analiziran je put od prvog prijedloga gradnje pruge riječkog
trgovca Andrije L. Adamića iz prosinca 1825. godine kao i brojni raznovrsni prijedlozi do izgradnje prve
željezničke veze između grada Zagreba preko Križevaca i Koprivnice preko rijeke Drave do Budimpešte
1870. godine, kao i njenog daljnjeg razvitka. Također je pozornost usmjerena na planiranje i otvaranje
druge željezničke veze grada Zagreba s dolinom rijeke Drave preko Zaboka do Varaždina i Čakovca 1886.
godine. Otvaranjem tih dviju željezničkih prometnica dan je novi značaj prometnom povezivanju Zagreba
s dolinom rijeke Drave. Zagreb je time dobio križišni željeznički značaj kao čvorište na važnim vezama između
panonskog, jadranskog, podunavskog i alpskog prostora. Oba pravca su se vezala za šire željezničke
mreže, a najveći je značaj bio povezivanje grada Zagreba preko doline rijeke Drave s Budimpeštom.

Ključne riječi

politika, Hrvatska pučka seljačka stranka, Hrvatsko-srpska koalicija, Virje, Podravina, 20. stoljeće

Hrčak ID:

321810

URI

https://hrcak.srce.hr/321810

Datum izdavanja:

8.11.2024.

Posjeta: 84 *