Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

UPRAVLJANJE I REFORMIRANJE OBRAZOVNIH SUSTAVA: OSVRT NA REFORME U POSTKOMUNISTIČKIM ZEMLJAMA

Nikola Pastuović ; Filozofski fakultet, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 10.403 Kb

str. 39-58

preuzimanja: 1.507

citiraj


Sažetak

Definiraju se osnovni pojmovi koji su nužni za razumijevanje
problematike upravijanja i reformiranja obrazovnih sustava.
Prikazuju se osnovne značajke centraliziranog i decentraliziranog
upravijanja obrazovnom djelatnošću. Iznose se rezultati funkcionalističke
i konfliktne analize obrazovnih reformi te mogućnosti
koje u projektiranju obrazovnih reformi pruža sustavski pristup. S
time u vezi razmatraju se razlike između "unutarnje" i "vanjske" reforme
obrazovanja te primjena teorije organizacijskog razvoja u
provođenju reforme na razini škole. U posljednjem se odjeljku, uz
pomoć sustavskog pristupa, analiziraju gospodarske, političke i
kulturne promjene u postkomunističkim zemljama te na temelju
toga predviđaju daljnji tijekovi obrazovnih promjena. ZakljUČUje se
da zbog očitovane i predvidljive nestabilnosti glavnih društvenih
podsustava u većini postkomunističkih zemalja u njima nedostaju
dovoljno čvrsta uporišta za izgradnju konzistentnog obrazovnog
sustava. Zato će promjene obrazovanja biti obilježene improvizacijama
koje će odražavati gibanja i oscilacije u tranzicijskim
procesima.

Ključne riječi

Hrčak ID:

32198

URI

https://hrcak.srce.hr/32198

Datum izdavanja:

1.1.1996.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.063 *