Stručni rad
MENTORSKA NASTAVA U OSNOVNOJ ŠKOLI
Milan Matijević
; Filozofski fakultet, Zagreb
Sažetak
Udanašnjoj osnovnoj školi u Hrvatskoj dominira frontalna nastava
u razredno-predmetno-satnom sustavu. Ta je nastava
više orijentirana na učitelja negoli na učenika. Tu je važno što radi
učitelj i kako se realizira program, a učenici uglavnom, sjede,
slušaju i gledaju. Autor je proučavao deset godina kakav je u
takvoj nastavi položaj djece s posebnim edukativnim potrebama
- i djece s teškoćama u razvoju kao i djece u koje je uočena natprosječnost
u svim područjima ili talentiranost za neku aktivnost.
Proučeno je 95 slučajeva djece s teškoćama u razvoju i 25 natprosječnih
i talentiranih učenika. U priloženim su tablicama osnovni
podaci samo za 20 slučajeva djece s teškoćama u razvoju
i 10 slučajeva iznadprosječne i talentirane djece. Sustavnim promatranjem
u nastavnim situacijama, proučavanjem školske dokumentacije
i učeničkih radova te intervjuiranjem djece, roditelja i
učitelja, analizirani su načini pružanja instruktivne pomoći takvim
učenicima, odnosno nastavne metode i strategije. Svakako je najprimjerenije
osiguranje mentorske pomoći takvim učenicima.
Autor prikazuje narav takve nastave i upozorava na teškoće koje
prate pokušaje učitelja da mentorski vode i usmjeravaju učenike
s posebnim edukativnim potrebama u uvjetima zajedničke nastave.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32209
URI
Datum izdavanja:
1.1.1996.
Posjeta: 8.804 *