Izvorni znanstveni članak
SURADNJA S RODITELJIMA U DJEČJOJ KNJIŽNICI Mogućnosti i perspektive
Ivanka Stričević
; Knjižnica Medveščak, Zagreb
Sažetak
Zbog važnosti koju ima usklađenost čimbenika organiziranog
izvanobiteljskog odgoja s odgojnim utjecajima u obitelji, posljednjih
se desetljeća posebna pozornost pridaje suradnji s roditeljima.
Pojam suradnje s roditeljima mijenjao se usporedo s traganjem
za novim i djelotvornijim oblicima rada s roditeljima, pa on
danas podrazumijeva i najsloženiji oblik suradnje, a to je uključivanje
roditelja u neposredan odgojno-obrazovni proces. Takav oblik
suradnje nailazi na niz zapreka u praksi. Najznačajnijim su se
pokazale one koje se odnose na stručnjaka-odgojitelja, od kojeg
se očekuje da prihvati roditelja kao partnera. Iako je u igraonicama
u dječjim knjižnicama uobičajena prisutnost roditelja u vrijeme
dječje igre, mogućnost da se roditelji uključe u rad s djecom u
igraonici izaziva nepovjerenje odgojitelja, jednako kao i u ustanovama
predškolskog odgoja gdje roditelji nisu kontinuirano prisutni.
Rezultati akcijskog istraživanja koje je pratilo razvijanje programa
rada s roditeljima u igraonici, nazvanog "Druženje djece i
odraslih", pokazali su da su negativna očekivanja odgojitelja glede
uključivanja roditelja u rad s djecom neutemeljena. Postupna
spoznaja odgojitelja o neispunjenju njihovih strahovanja od ugrožavanja
kompetencija djelovala je poticajno na razvijanje programa
i u velikoj mjeri na njegovu uspješnost.
Ključne riječi
Hrčak ID:
32362
URI
Datum izdavanja:
1.7.1995.
Posjeta: 3.115 *