Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SURADNJA S RODITELJIMA U DJEČJOJ KNJIŽNICI Mogućnosti i perspektive

Ivanka Stričević ; Knjižnica Medveščak, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 7.196 Kb

str. 587-599

preuzimanja: 1.452

citiraj


Sažetak

Zbog važnosti koju ima usklađenost čimbenika organiziranog
izvanobiteljskog odgoja s odgojnim utjecajima u obitelji, posljednjih
se desetljeća posebna pozornost pridaje suradnji s roditeljima.
Pojam suradnje s roditeljima mijenjao se usporedo s traganjem
za novim i djelotvornijim oblicima rada s roditeljima, pa on
danas podrazumijeva i najsloženiji oblik suradnje, a to je uključivanje
roditelja u neposredan odgojno-obrazovni proces. Takav oblik
suradnje nailazi na niz zapreka u praksi. Najznačajnijim su se
pokazale one koje se odnose na stručnjaka-odgojitelja, od kojeg
se očekuje da prihvati roditelja kao partnera. Iako je u igraonicama
u dječjim knjižnicama uobičajena prisutnost roditelja u vrijeme
dječje igre, mogućnost da se roditelji uključe u rad s djecom u
igraonici izaziva nepovjerenje odgojitelja, jednako kao i u ustanovama
predškolskog odgoja gdje roditelji nisu kontinuirano prisutni.
Rezultati akcijskog istraživanja koje je pratilo razvijanje programa
rada s roditeljima u igraonici, nazvanog "Druženje djece i
odraslih", pokazali su da su negativna očekivanja odgojitelja glede
uključivanja roditelja u rad s djecom neutemeljena. Postupna
spoznaja odgojitelja o neispunjenju njihovih strahovanja od ugrožavanja
kompetencija djelovala je poticajno na razvijanje programa
i u velikoj mjeri na njegovu uspješnost.

Ključne riječi

Hrčak ID:

32362

URI

https://hrcak.srce.hr/32362

Datum izdavanja:

1.7.1995.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.115 *