Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

SOCIJALNI STATUS I POLITIČKA ODLUKA - IZBORI 1992.

Ivan Rimac ; Institut za primijenjena društvena istraživanja Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 5.126 Kb

str. 265-274

preuzimanja: 703

citiraj


Sažetak

Analizom podataka prikupljenih u istraživanjima javnog mnijenja
pred izbore 1992. utvrđena je socijalna profiliranost stranaka koje
su sudjelovale na izborima. Četiri analizirane skupine ispitanika
(opredijeljeni za stranke "ljevice", stranke "desnice", stranke
"centra" i neodlučni) mogu se razlikovati u prostoru socijalnih
varijabli. Glasače stranaka "desnice" karakterizira slabije
obrazovanje, religioznost i među njima je veći broj Hrvata, a manji
broj Srba. Stranke "centra" biraju obrazovaniji, mlađi glasači,
naročito studenti. Stranke "ljevice" karakterizira veća podrška Srba
i manja podrška Hrvata od uobičajene. Neodlučni glasači
predstavljaju heterogenu skupinu koja se po većini karakteristika
locira između "desnice" i "centra", a po nekim karakteristikama i
između "centra" i "ljevice" (nacionalna struktura). Profiliranost u
socijalnom prostoru rasla je tijekom predizborne kampanje, što
ukazuje da je kampanja imala efekta. Dobiveni rezultati ukazuiu na
velik utjecaj socijalizacijskih faktora, pogotovo u periodu
školovanja. '

Ključne riječi

Hrčak ID:

32607

URI

https://hrcak.srce.hr/32607

Datum izdavanja:

1.11.1992.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.749 *