Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31784/zvr.13.1.4

Doprinos industrije videoigara razvoju esporta – analiza generacija X, Y i Z

Ivica Zdrilić orcid id orcid.org/0000-0001-8776-5206 ; University of Zadar, Department of Economics, Zadar, Croatia
Mladen Rajko ; University of Zadar, Department of Economics, Zadar, Croatia *
Diana Plantić Tadić orcid id orcid.org/0009-0005-9382-1768 ; University of Vern

* Corresponding author.


Full text: croatian pdf 536 Kb

page 125-148

downloads: 173

cite


Abstract

Industrija videoigara jedna je od najdinamičnijih sektora globalne ekonomije, ne samo u zabavnom već i u tehnološkom smislu s obzirom na brz razvoj umjetne inteligencije, virtualne i proširene stvarnosti, kao i blockchain tehnologije. Te inovacije omogućuju nove načine interakcije s digitalnim svijetom, čineći iskustvo igranja sve sofisticiranijim i privlačnijim. Uz to, industrija videoigara značajno pridonosi globalnoj ekonomiji, s procjenama da će njezin tržišni udio dosegnuti stotine milijardi dolara u idućim godinama. Jedan od ključnih čimbenika njezina rasta je razvoj mobilnih igara koje su videoigre učinile dostupnima širokom krugu korisnika. Jedan od fenomena koji je posljednjih godina u iznimnom porastu unutar industrije videoigara je esport, tj. elektronički sport. Postavlja se pitanje je li esport novi oblik sporta u budućnosti ili samo jedan od načina igranja videoigara. Svrha rada je analizirati razvoj videoigara i njihov utjecaj na esport s posebnim naglaskom na percepciju i stavove generacija X, Y i Z. Ciljevi istraživanja obuhvaćaju ispitivanje razlika u percepciji videoigara i esporta među generacijama te utvrđivanje njihovih pozitivnih i negativnih aspekata. Metodologija se temelji na empirijskom istraživanju provedenom anketnim upitnikom na uzorku od 747 ispitanika, uz analizu podataka primjenom statističkih metoda, uključujući Cronbachov alfa koeficijent pouzdanosti i Pearsonov koeficijent korelacije. Navedeno sugerira kako videoigre, osim zabavnog aspekta, imaju dalekosežne ekonomske, društvene i kulturne implikacije, što ih čini važnim segmentom suvremenog društva.

Keywords

industrija videoigara; videoigre; esport; generacije X, Y, Z

Hrčak ID:

331597

URI

https://hrcak.srce.hr/331597

Publication date:

18.6.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 430 *