Stručni rad
DEMONSTRACIJSKI POKUS U NASTAVI FIZIKE
Antonio Svedružić
; Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić
Sažetak
Cilj rad je odgovoriti na pitanje postoji li razlika u razumijevanju osnovnih fi zikalnih pojmova kad se primijenjuje suvremen i tradicionalan demonstracijski pokus. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku (N=82) učenika 7. razreda osnovne škole, podijeljenih u dvije eksperimentalne; «promatračka», «pretpostavljačko-raspravljačka» i jednu kontrolnu grupu. Testiranje je provedeno testovima konstruiranim od autora, a čestice testa kombinacija su testa višestrukog izbora (odgovori) i testa obrazloženja.
Rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika između «promatračke» i kontrolne grupe u odgovorima (t=0.15, p>.01) i obrazloženjima (t=0.55, p>.01). S druge strane, «pretpostavljačko-raspravljačka» grupa postiže statistički značajno bolje rezultate u odgovorima (t=2.25, p<.03) i obrazloženjima (t=2.05, p<.05) u usporedbi s kontrolnom grupom.
Ovo istraživanje je pokazalo da učinak demonstracijskog pokusa značajano pridonosi općem i konceptualnom razumijevanju fi zikalnih pojmova onda kad učenici postavljaju hipoteze i raspravljaju o njima, kreiraju eksperiment, provjeravaju hipotezu i zaključuju.
Ključne riječi
demonstracijski pokus; hipoteza; rasprava
Hrčak ID:
34808
URI
Datum izdavanja:
29.12.2008.
Posjeta: 31.665 *